[linux-sohbet] Re: M$ ve Medya

---------

From: info@teknobilge.com
Date: Sat 13 Mar 2004 - 05:56:44 EST

    Merhabalar;

    Medya zaten büyük şirketlerden bağımsız değil. Büyük medya da, tek
    merkezli hiyerarşik büyük şirket yapısında, ve toplumun bilgi ve bilinç
    düzeyini etkileme imkanı ile, önemli güç odaklarından biri. Dolayısı
    ile, bilinçli olarak, birbirlerini destekliyorlar. MS medyada
    milyonlarca dolarlık reklam harcaması yapıyor, tabi haber bile ona göre
    çıkıyor...

    Misal: 11 Eylül olaylarına verilen tepkiyi düşünün. Tamam, terör
    olayıdır, 3000'e yakın kişi ölmüştür, elbette haber verilecektir
    işlenecektir... Ama bir de 2003 yılı içinde hangi nedenlerden kaç kişi
    ölmüş Amerika'da bakalım: Terör: 2978 kişi, Akciğer Kanseri: 157,400
    kişi, trafik kazaları: 42,116 kişi, beslenme bozukluklarından 3454 kişi
    ölmüş.

    (kaynak: http://www.wired.com/wired/archive/12.03/view.html?pg=2 )

    Öte yandan, kanser araştırmalarına ayrılan bütçeye bakın, "teröre karşı
    savaş" adı altında harcanan paralara, çıkarılan yasalara bakın...

    Aslında, kanser, şu anda, vitamin mineral takviyesi ve doğal beslenme,
    ve huzurlu bir ortam ile, tamamen doğal yöntemlerle etkin bir şekilde
    tedavi edilebiliyor.

    Dominik adında bir çocuk, akciğerindeki tümerler nedeniyle, Tıbben kabul
    edilmiş kemoterapi radyoterapi gibi yöntemlerle tedavi edilirken,
    saçları döküldü, bir bacağı kesilmeye hazırlanılıyordu, yaşama şansı
    %20'nin altında görülüyordu. Doğal besin takviyeleri ile (C vitamini,
    lisin, B17) tedaviye başladıktan sonra, akciğerindeki tümörler ortadan
    kalktı, bacağı kesilmedi, sağlıklı bir şekilde yaşıyor...

    http://www4.dr-rath-foundation.org/save_dominik/index.html

    Vitamin B17'nin kanserdeki etkileri ile ilgili kitap "World Without Cancer"

    http://www.realityzone.com/worwitcan.html

    Peki bu gelişmeler medyada ne kadar duyuruldu? Hiç... Her sene, sadece
    Amerika'da 157,400 kişinin hayatını kurtarabilecek, üstelik, herkesin
    ulaşabileceği, ucuz, doğal, yan etkisiz yöntemler olması, haber niteliği
    taşımıyor herhalde... Neden? Büyük ilaç ve tıbbi techizat sektörü, bu
    tedaviler bilinirse zarar edecek, kar edemeyecek... Çünkü Vitaminler
    patentlenemiyor... Kar edemezse, reklam veremeyecek. Reklam veremezse,
    medya para kazanamayacak... Büyük medya ortadan kalkar, kitlelerin
    beynini yıkıyamazsa, insanlar gerçekleri bilirse, güç dengeleri altüst
    olacak...

    Milyonlarca insanın hayatının ne önemi var, milyarlarca dolarlık
    karların karşısında?... Onlar beslenecek, güdülecek, zamanı gelince de
    etinden, yününden, sütünden derisinden faydalınılacak koyun sürüleri...

    Aslında, GNU/Linux camiası, olayın iletişim, teknoloji, bilgi
    hegamonyası kısmını engellemekte son derecede etkin çalışıyor... İster
    Patent yasaları olsun, ister MS'un hegamonyası, engel oluyor. Hem
    İnternet (özgür iletişim ortamı), hem Linux (özgür yazılım platformu),
    özgürlüksever Hacker'ların gayretleriyle bugünlere geldi... Minnet,
    şükran, teşekkür...

    Fakat birçok başka alanda da, aynı zihniyette insanlara, çabalara
    ihtiyaç var... Sağlık, bir örnek... Eğitim, kültür, felsefe, diğer
    alanlar... Tasarımbilim, girişimcilik, diğer alanlar... Her alanda,
    özgürlüğü seven herkesin çalışmasına ihtiyaç var.

    Peki ne yapılacak? İnternet sayesinde, özgür iletişim kurulacak,
    bireysel özgürlükler savunulacak, örgütlenilecek (hiyerarşik değil,
    hologramik şekilde, açık kaynak projelerde olduğu gibi...), ve bütün
    meydan bu kendini "üstün insan"sananlara bırakılmayacak, kritik kitle
    oluşturulacak, onların oyunları, komploları, birer birer bozulacak...

    Başlangıç için iyi bir nokta:

    http://www.freedomforceinternational.org/

    (Not: giderek linux-sohbet listesinin konu sınırlarını zorluyorum, ama,
    her türlü güç tekelleşmesine karşı olmanın, Linux'la da, Özgür Yazılım
    felsefesiyle de ilgili olması açısından, arada bir bağ var. Ancak,
    özellikle FFI'a üye olmak, burada özgürlük temelinde örgütlenmek gibi
    hevesleri olan arkadaşlar varsa, benimle özel olarak temasa geçsinler
    -özellikle Ankaralı penguenler-, ben burada da bireysel özgürlük temelli
    bir dernek kurma çalışmalarına başlıyorum... Muhtemelen FFI'daki tek
    Türk üye benim -ben üye olduktan sonra Türk bayrağı eklendi
    sitelerine-... Ama dernek çalışmaları, hakkaten bu listenin sınırlarını
    aşar...)

    İyi çalışmalar,

    Özer Tayiz.