[linux-sohbet] Re: Linux, kamera goruntulerinin ekrana yansitilmasi

---------

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Wed 10 Mar 2004 - 09:54:16 EST

    On Wed, 2004-03-10 at 16:19, feramus coban wrote:

    > onceki mesaj icin zr dilerim
    >=20
    > Selamlar,
    > Guvenlik amaci ile bir binann icine 4 adet kamera
    > yerlestirmemiz gerekiyor. bu kameralardan saglanan
    > goruntunun bir pencere icinde pc ekranna yanstlmas
    > gerekiyor. konu ile ilgili fazlaca bilgim yok. bu isi
    > linux ile yapan varmi. ilgili yerin cok buyuk bir
    > butcesi yok. kullanilacak kameralarin sisteme uzakligi
    > 5 ila 15 mt arasnda degisiyor. kameralardan gelen
    > goruntuyu pc ye nasil aktarabiliriz. webcam disinda
    > daha ucuz (siyah beyazda olabilir) bir cozum
> [...]

    Merhaba... Bir fabrika icin benzeri bir sistemi ben kuruyorum... Kisa
    bir bilgi vermek istedim:

        web-cam ile uretilecek cozumler kalitesiz ve belki de cok uzak
    goruntu sonucu verecektir. Ayrica hatirlatmak isterim: Su anda
    bulabileceginiz en ucuz kameralar zaten web-cam'lerdir (30 milyon
    civarinda)... Ayrica eger web-cam ile yapacaksaniz (ki bence bu is
    web-cam ile kesinlikle iyi sonuc vermez) gnome-meeting ile bile
    goruntuleri ayri ayri gorebilirsiniz (usb cam). Tabii bu bahsettigim
    cozumlere kayit girmiyor... ben bir de kayit ettirecem derseniz kasa
    kasa xawtv gibi bir cozumle (ki onunla ayri ayri cam'lerden ayni anda
    kayit yapiliyor mu hic denemedim) onu da tam anlamiyla ite-kaka yapmis
    olursunuz...

        Ama isteginiz gercek anlamda bu sorunu cozmek ise, kamerayla ilgili
    google'dan arama yapip alternatiflere bakabilirsiniz... Isin donanim
    tarafinda ise birkac kamera girisini kabul eden ozel kartlardan bir adet
    alabilirsiniz. (Icinde yazilimi beraberinde geliyor, linux icin dogrudan
    bir yazilimi var mi bilmiyorum henuz ben de arastirmadim ama yoksa bir
    tane mecbur bir proje baslatacagim konuyla ilgili acik kaynak kodlu)...

    Kolay gelsin

    Hazar Agency & Computer Systems
    Phone: +90 212 356 65 56
           +90 212 356 62 75

    Projects and Software Development Department Manager
    Gurkan ASLAN (a.k.a. Integer)

    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part