[linux-sohbet] Re: Turkce Dagitim

---------

From: Keltos Kirpi (keltoskirpi@yahoo.com)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 10:28:41 EST

    cagri coltekin wrote:
    > Bir dağıtım hazırlayıp sürekliliğini sağlamak oldukça büyük çaba
    > isteyen bir iş. Daha once de bu tartışmada belirtildiği gibi,
    > genellikle tek başına ya da küçük bir şirket tarafından başarıyla
    > sürdürülebilmesi oldukça zor, neredeyse olanaksız. Örneğin
    > Debian/testing için 18000+ resmi paket var.

    Bir dagitimi yerellestirmeye 18000 paketini birden cevirmeye kalkmak gibi
    garip bir hedefle baslanmaz. Once dagitimi dagitim yapan yerler yerellesirilir.
    Kurulum, ayarlar, X vs vs...

    Bu ana yerellesme bazini olusturur. Ve oldukca kompakt katilimci
    grubu ile yapilabilir. (Debian TR grubu bununla mesgul su an.)
    Yerellestirici grubun alt yapi ile ugrasmak zorunda kalmayip
    sadece yerellestirme isine odaklanabilmeleri onemlidir.
    Bu imkani dagitimin genel yapisi belirler.

    Kullanici yazilimlarin yerellesmesi baska bir konudur.
    Bu, ilgili yazilima olan talebe ve kullanici kitlesinin niteligine baglidir.
    Ayrica dagitim bazinda degil yazilim bazinda cozulmesi gereken bir konudur.
    Ne acik sistemlerle ne de dagitimla alakasi yoktur, karistirmayin.