[linux-sohbet] Re: Turkce Dagitim

---------

From: cagri coltekin (cagri@xs4all.nl)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 09:39:25 EST

    Merhablar,

    Birkaç satır da ben yazamadan duramadım...

    Bir dağıtım hazırlayıp sürekliliğini sağlamak oldukça büyük çaba
    isteyen bir iş. Daha once de bu tartışmada belirtildiği gibi,
    genellikle tek başına ya da küçük bir şirket tarafından başarıyla
    sürdürülebilmesi oldukça zor, neredeyse olanaksız. Örneğin
    Debian/testing için 18000+ resmi paket var. Makul boyda bir genel
    amaçlı Linux dağıtımında bunların hepsi gerekmeyebilir, ama onda
    birini bile bir arada kullanılır hale getirmek, izleyip güncel
    tutmak büyük iş. Buradan (uzaklardan) bunun şu andaki Türkiye
    amatör Linux kullanıcılarının altından kalkabilecekleri birşey
    gibi görünmüyor bana.

    Eğer amacınız Linux'un Türkiye'de/türkçe kullanılırlığını
    artırmaksa,

    - Bir programın türkçeleştirmesini üstlen (ve ilk heyecandan
      sonra arkasını unutmayın ;).
    - Var olan bir dağıtımın kurlum/yönetim araçlarını
      türkçeleştirin.
    - Belge çevirin, yeni özgün belge yazın.
    - Uygulamalrdaki türkçe sorunlarını çözmeye çalışın. Bunu yapacak
      zamanınız bilginiz yoksa bile, geliştiricilere sorunu
      raporlayın.
    - Türkiye/türkçe'ye özel olsun olmasın AKK uygulama geliştirin.
      Bütün nüfusu ülkemizdeki üniversite mezunu/öğrencileri
      sayısıyla kadar olmayan ülkelerden bizden daha çok AKK ürün
      çıkıyor (Desteksiz atış ama çok yanıldığımı sanmıyorum).

    Bunlardan "türkçe" olsun olmasın bütün dağıtımlar yararlanacaktır.

    Bence "türkçe dağıtım" çıkarmak yerine enerjinizi yukaridaki ve
    benzeri çabalara yoğunlaştırırsanız, çok daha yararlı olur. Ama
    tabii ki, birileri yapmak istiyorsa "dur yapma" demek de pek
    doğru değil, o zaman en azından "kolay gelsin" denir.

    sevgi, saygi, linux...

    --
    cagri

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin