[linux-sohbet] Re: Scriptol: Hem scripting, hem binary aynı kodla!

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Wed 28 Jan 2004 - 11:32:00 EST

    On Wed, 2004-01-28 at 16:21, info@teknobilge.com wrote:
    > geldi. Scriptol dilinden, hem PHP'ye, hem de C++'a birebir ceviri
    > yapilabiliyor, boylece ayni kod, ister web uzerinde, ister desktop
    > uzerinde calistirilabilir hale getirilebiliyor...
    Mono[1] ile .NET (CLR) için C# dilini önerebilirim.

    > misiniz? Ben sahsen web programlayi desktop'a da genisletmenin yollarini
    > ariyordum, XML/XUL/Mozilla Toolkit falan bakiyordum, arada buna da
    > rastlayinca ilgimi cekti... Python mu ogrensem falan derken bir
    > alternatif daha cikti karsima...

    CLR/WebForms (System.Web.Forms namespace) tam olarak bu işi yapıyor.
    System.Windows.Forms, Gtk, GtkSharp ve System.Web.Forms tam olarak bu
    işi yapıyor. .NET programcılarından duyabileceğiniz gibi yeni framework
    bunu sağlayabilmek üzere tasarlanmış. Mono projesi[2] de bu yapının
    özgür yazılım lisansları altında sağlanmış bir uygulaması.

    Mono ile SharpDevelop (#Develop) adlı IDE'nin Gtk# portu (MonoDevelop)
    geliştiriliyor bu aralar, üzerinde çalışan arkadaşların yazdıklarına[3]
    göre hayli eğlenceli bir proje.

    -HTH

    [1] http://www.go-mono.com/
    [2] http://skyblue.gen.tr/sunumlar/mono/
    [3] http://www.go-mono.com/monologue/

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin