[linux-sohbet] Re: tv de linux

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 08:08:50 EST

    bu konuda bende bir iki sey yazmak istiyorum.

    Orhan'in dediklerine katiliyorum. Son kullanici diye tabir ettigimiz ve
    genelde bilgisayardan anlamayan kesimin Linux ile bas edecek gucu, zamani ve
    bilgisi olmayabiliyor. Hatta buna uygun donanimi bile olmayabiliyor.

    Enver'in de hakli oldugu bir nokta var. Son kullanici hazir sistem almali ya
    da profesyonel bir destek almali... Normal kosullar altinda ona katilmamak
    mumkun degil. Fakat icinde bulundugumuz kosullara bakacak olursak cesitli
    sebeplerden dolayi profesyonel destek almak son kullanicilarin isine
    gelmiyor. Gelse bile bazi firmalarin politikasi nedeniyle kullanici bundan
    soguyor. Bu firmalar Redmond'a ayri, Linux'a ayri destek fiyati verebiliyor.
    (son kullanici/kisisel bilgisayar bazinda...)

    Donanim sorunlarindan bahsetmistim... Gunumuzde super diye tabir
    edebilecegimiz ekran kartlari, bazi yazicilar/tarayicilar, bazi modemler(adsl
    dahil) korkunc problemler cikarabiliyor. Bunlari bir son kullanicinin
    cozmesine imkan yok. Bu sahislarin para vermemek icin profesyonel destek
    almadigini da dusunecek olursak Redmond aslinda en problemsiz/ucuz isletim
    sistemi oluveriyor. Bazi donanimlar disinda next, next diyerek tanitilamayan
    donanim, kurulamayan program yok. Ayrica bu son kullanicilarin yakin
    cevresindeki insanlar da Redmond kullanmayi biliyor ve dogal olarak bu
    sahislarin yardim almasi cok kolaylasiyor.

    Burada kim ne derse desin Linux'un son kullaniciya daha yakin olduguna beni
    inandiramaz. Onlarca insani Linux'la tanistirmak icin makinelerine kurulum
    yaptim. Okul laboratuvarina kurulum yaptim. Izmir'de bir universite dizustu
    bilgisayarlara yalnizca Linux kurarak egitim vermeye basladi. (su an bu
    bilgisayarlarda yalnizca Redmond var. Cunku kullanamiyorlar) Butun bunlarin
    sonucunda gordugum insanlarin Linux'a hazir olmadigi, Linux'un da son
    kullaniciya hazir olmadigidir.

    Okulunda egitim aldigi halde Linux'u kullanamayan insanlar var. Son kullanici
    ne yapsin ? Elemanin birisi hardiskinin konumunu degistiriyor. Sonra benim
    Linux acilmiyor diyor. Gidiyor faresini degistiriyor, Linux fareyi gormedi,
    calistiramadi diyor. Adam gidiyor ATI9800 ekran karti aliyor. Linux bunu da
    gormedi diyor.

    Az cok arastirmayi seven insanlarin elinde Linux gercekten cok guzel ve yuksek
    performans ile calisiyor. Fakat bahsetmis oldugumuz son kullanicilarin
    Linux'a gecmesini beklemek bizim icin uzak degil fakat hayaldir diye
    dusunuyorum.

    Bu iletiden dolayi Redmond'u Linux'tan ustun gordugumu dusunenler varsa
    aciklayayim. Kesinlikle boyle birsey yok. :) Evde de, is ortaminda da(binbir
    gucluge ve Redmond tabanli programlari kullanmak zorunda olmama ragmen) Linux
    kullaniyorum.(Slackware is the one) Bunlarin yaninda bir sureligine kendimizi
    kandirmamamiz gerekiyor. :(

    Sonuc olarak kendini gelistirmeyi seven bir son kullanici icin Linux bicilmis
    kaftandir ya da bilgisayar kullanmaya yeni baslayan bir insan icin... Fakat
    yenilige acik olmayan ve bazi aliskanliklari Redmond uzerinde edinmis
    insanlar icin Linux "su anda" uygun degil. En basitinden adam masaustunun
    farkli gorunmesinden sikayet edebiliyor. Adama xpde kursaniz, baska birseyden
    yakiniyor.

    Yani, bir doktorun, manavin, ogretmenin, ogrencinin, konsolosun, avukatin
    Linux'u ogrenme gibi bir kabiliyeti, vakti ve sabri olmayabiliyor ve bu
    insanlari Linux'a gecirmek te bana hayal gibi geliyor. Her ne kadar Linux
    aslinda kolay olsa da, cok daha stabil olarak calissa da son kullanici icin
    onemli olan bu degil. Onlar icin onemli olan arkadasinin diskini(ntfs
    diyelim) kendi makinesine taktiginda dosyalarini kopyalayabilmesi, markasi/
    modeli/chipseti ne olursa olsun USB bir webcami sorunsuz kullanabilmesi, ag
    uzerinde kolay islem yapabilmesi, kolayca internete baglanabilmesi(winmodem,
    adsl modem sorunlari bitmedi) ve oyunlarini cok rahatca oynayabilmesi gibi
    seylerdir. Sanirim bunlar icin bir parca daha zaman gececek.

    Hoscakalin...

    --
    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin