[linux-sohbet] Re: Laptop da linux - Datron - Uzerinde windows

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sat 17 Jan 2004 - 12:06:45 EST

    Eray> Merhaba,
    Eray>
    Eray> Gecen gun chip dergisini okurken laptoplarda dergideki editorlarin secimi
    Eray> olarak datron marka bir laptop gordum
    Eray>
    Eray> DATRON AERO CX 512MB 40GB CNT-1.7.
    Eray>
    Eray> Makinenin ozellikleri ise soyle:

    Datron ile ilgili ilginc dusuncelerim var.
    Uzakdogu kokenli montaj notebooklar olduklarina
    dair bir duyum almistim, ama ne kadar dogrudur
    bilemem.

    Bu baglamda linuxunuz diger notebooklara gore
    daha standart kurulacaktir. Zira toshiba vs gibi
    marka spesifik donanimla karsilasma ihtimaliniz
    muhtemelen daha az. Bence basarili olursunuz.

    Ben DELL Latitude-g500 uzerine linux kurdum
    (slackware) ve ufak sorunlara ragmen ilk etapta
    calisti. Vaktim olunca kurulumu tamamlayacagim

    Bu arada uzerindeki windows'a para vermek
    zorunda degilsiniz sanirim. Bu konuda ilgili
    firmanin turkiye temsilcisine feryad-figan
    bir e-mail gondermeyi deneyebilirsiniz.
    Turkiyedeki hukuki duzen bu konuda
    ne der bilemem ama kullanmayacaksaniz
    uzerindeki windowsa para vermeniz ms'e
    notebook vergisi vermek anlamina gelecektir.

    Saygilar.
    Umut