[linux-sohbet] Re: Novell'in SuSE'yi satın alması tamamlandı...

---------

From: Görkem Çetin (gorkem@bahcesehir.edu.tr)
Date: Tue 13 Jan 2004 - 16:29:06 EST

    info@teknobilge.com yazmış:

    >Merhabalar,
    >
    >Sanirim, Novell, Suse'yi satin alma, ve SCO'nun da yersiz lisans
    >taleplerine cevap vererek, kurumsal musterilere ulasmak hedefinde. Daha
    >once bildigim kadari ile kurumsal Linux'da Redhat dagitim olarak tercih
    >ediliyorsu. Ne dersiniz, bundan sonra Novell/Suse'yi Redhat/fedora'ya
    >rakip hatta ondan onde mi gorecegiz? Her iki dagitimi da inceleyenlerin
    >yorumlarini merak ediyorum...
    >
    >Iyi calismalar,

    Merhaba

    Pek çok kurum müdürü için yapabilirlik ya da teknolojik yetkinlikten
    ziyade, konu dönüp dolaşıp 'desteği var' ya da 'desteği yok' şekline
    geliyor, ya da danışmanlar tarafından getirilebiliyor. Dolayısıyla 'tek
    1 milyar dolarlık Linux firması' temasını da arkasına alan, Oracle ile
    sorunlarını nispeten aşan Novell'in, adını çok fazla öne çıkarmazsa, pek
    çok ülkedeki bilinirliğinin de etkisiyle 2 yıl içinde Red Hat'in önüne
    geçebileceğini tahmin ediyorum. Alman ekolü, sabrı ve mühendisliği bu
    dağıtımın her yerinde kendisini hissettiriyor. Linux'u temin etmek
    isteyen kurumlar da yavaş yavaş 'ne bulursam kaderime'den 'seçici
    geçirgen' yapıya doğru geçiş yapıyorlar. Uzak seçenekler azalırken yakın
    seçenekler artıyor ve büyüyor.

    İyi çalışmalar
    Görkem