[linux-sohbet] Re: FootNotes/i18n-party comment

---------

From: info@teknobilge.com
Date: Tue 06 Jan 2004 - 04:27:06 EST

    Merhabalar,

    Bir itiraz: Sitelerin hazırlanması, eger W3C'nin standart teknolojileri
    gozonunde bulundurularak hazirlanirsa, HEM IE'da, hem de diger butun web
    tarayicilarda dogru duzgun cikar. Yani, internet'in kendisi gibi, web de
    STANDARTLAR uzerine kurulmustur. Bu standartlara uyarsanız, herkes
    sitenizi duzgun gorur. Sitelerin ActiveX gibi sadece IE'a ozgu ogeler
    icermesi, tam da "binlerce $ harcanmis sitelerin", bazi isletim
    sistemleri/kullanicilar tarafindan gorulememesine neden olur.

     Eskiden, TRT'nin web sitesi boyle idi. Linux'da Mozilla altinda hicbir
    sey gozukmuyordu. Eger "Biz TRT olarak sadece IE kullnıcılarina web
    hizmeti sunmayi amacliyoruz" demek istemiyorsaniz, bunun hicbir anlami
    yoktu... Allahtan, sonradan farketmis olacaklar, bir tane "tarayici
    bagimsiz" site de hazirlamislar... Ama o da hos degil. Cunku simdi de,
    IE5 icerigi "zengin icerik ve tasarim" oburu de "sadeleştirilmiş
    tasarım". Sanki IE5.0+ tarayicilar disinda "zengin bir icerik ve tasarim
    yapilamazmis" gibi. Tasarlayan kimse, ya MS'dan "gizli reklam" parasi
    aliyor, ya da hangi ozellik sadece IE'a ozgu, hangisi web standardi
    hicbir fikri yok...

    Onyargilar, ve aliskanliklar konusunda ise, elbette size katiliyorum...
    Biz bir markayi belledik mi, baska sey tanimiyoruz... MS Windows'dan
    baska isletim sitemi bilmiyoruz, Gilette'den baska tras bicagi,
    Selpak'dan baska kagit mendil bilmedigimiz gibi. Ama zamanla hepsi asilir...

    Saygilar,

    Ozer Tayiz.