[linux-sohbet] Re: Rv: Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Fri 20 Aug 2004 - 20:02:55 EEST

Selamlar,
20-08-2004 Cuma günü saat 16:06 sularında, Turgay Zengin dedi ki:
> Konuyla ilgili bir seminer duzenlenmesi istegi
> gelmisti bir kac mesaj once.
> Seminer duzenlemek belki zaman alir, zor bir is
> olabilir.
>
> Ondan once bir kafede veya baska bir yerde bir araya
> gelip "ulkemizin yazilim konusunda daha fazla
> somurulmesini nasil engelleriz" uzerinde
> tartisabiliriz. Yanlis anlamadiysam tartismayi
Daha once buna benzer bir paneli dil yuzunden tartismaya dondugunu ve
sona erdigini hatirlar gibiyim :)
Bu tur calismalar bence bir kafe yerine daha ciddi ve organize bir
sekilde yapilmasi gerektigi kanaatindeyim. Boyle bir topluluk
olu$turulsa bile sorunlar cikacaktir. Ne tur sorunlar cikacak;
1- Ne tur yazilim gelistirilecek
2- Hangi dil kullanılacak
        Geli$tiricilerin bir kismi java, bir kismi c, bir kisminin
        da c# kullanici olarak ayrildigini goreceksiniz.
3- Herkes ustune du$en gorevi ne kadar yapabilecek ?
4- Ekibin uyumlu bir $ekilde hareket etmesi gerek. Birbiriyle uyumlu
        bir ekip kurmak kolay olmayacaktir.

> baslatan arkadasin niyeti acik kodlu yazilima karsi
> bir savas baslatmak degil de buydu.
Bu arkada$imiz ihtiyac oldugunu du$undugu bir alanda bir eksigini
giderilmesi gerektigini du$unuyorsa bunu kendisi giderebilir, buna kimse
engel degildir, eger programlama dili bilmiyorsa otursun ogrensin,
takildigi yerleri de linux-programlama listesine yazsin, buna da kimse
engel degil. Sonuc itibariyle acik kodlu yazilim geli$tirmek bir
gonulluluk meselesidir. Kimseyi hicbir$eye zorlayamassin, en cok ihtiyac
duyulan anda ekipteki herhangi birisi yardim etmiyebilir, ha bu tur
vakalarla karsilasmamak icin zemin hazirlamaksa o arkada$in niyeti allah
kolaylik versin derim kendisine, ki$isel goru$um; etrafta elini ta$in
altina sokacak ki$i sayisi parmakla sayilacak kadardir. bu sayinin 3-5
kati kadari sizin programlama tekniginize ta$ atar, caninizi ciddi
manada sIkar, geriye kalan kisimdan 3 - 5 tane tester bulabilirseniz
opun de ba$inizin ustune koyun. Durum boyle olunca elinizdeki bi kac
adam ile birlikte etrafa kulak asmayaraktan yolunuza devam edebilirseniz
sizi tebrik ederim.

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.