[linux-sohbet] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Fri 20 Aug 2004 - 11:33:58 EEST

Selamlar..

> Serdar Bey

> Evet bu firmayi biliyorum.

> Ayni gercekleri gordugumuzu soyleyemeyecegim. Ben size
> ortada milyar dolarlik bir pazar oldugundan
> bahsediyorum siz bana bundan bahsediyorsunuz.
> Bahsettiginiz ve durmadan buyuyen bu urunleri;
>
> Kategorize ederek belirtebilecegimiz;
>
> 1-)Telekom ve Telekom ile calisan Telekom turevleri
> 2-)ISP ve GSM Subeleri
> 3-)Askeriye ve Universiteler
> 4-)Devlet kuruluslari
> 5-)Bankalar ve Fabrikalar
> 6-)Orta olcekli firmalar
> 7-)Kucuk olcekli firmalar
> [...]

Biz bu saydikalriniz hepsine acik kodlu cozumler oneriyoruz. Hatta pek
coklarida kullaniyor, az veya cok bir sekilde O/S uygulamalar.

Burada sizi galeyana getiren seyi anlamakta zorlaniyorum. Birakin acik
kodu kapali kodlu bir seyler yazin mi demek istiyorsunuz ? Yoksa
milletin isine yarayacak 'acik kodlu' uygulama yazalim mi demek
istiyorsunuz ?

Her iki durumda da yazalim edelim diye atip tutarak bir yere varilmaz.
Sponsor bulun, para bulun, bir seyler bulun toplanalim yazalim size
istediklerinizi. Ondan sonra kullanirlar mi? O ayri bir konu. Yazalim,
kapali veya acik farketmez. Buyrun gelin..

Kisacasi, kod yazmanin onundeki engel kaynak sorunudur. Bu sorunu
asmanin iyi yollarindan biri, acik kodlu uygulamalari taban alarak
kullanmak olabilir. Sonucta, Checkpoint bunu yapiyormus, sizin
soylediginiz bu. Eee, ne var bunda? Buyrun sizde yapin..

Ama sanki 'Acik kod uretmeyelim, kapali kod uretelim de ekonomiye
katkimiz olsun' gibi bir seyler gevelediginizi hatirliyorum, yanlissa
bagislayin. Abes ve bos bir laf oluyor bu. Sanki millet haril haril kod
yaziyor, X yuz adet uygulama yazmisiz, X milyon kullanici kullanmaya
baslamis, haa, birde birileri cikip bizim kodlarimizi alip degistirip
bize geri satiyorlarda bizim mi haberimiz yok ?

Kapali kod su bu ik mik demekle bir yere varamayiz. Buyrun gelin alin
klavyenizi bir seyler yazin. Keyfinize gore O/S, I/P vs. lisans ile
dagitin. Kim size yanlis yapiyorsunuz diyor ki? Haa, bu arada bizim
satanlar degil alanlar tarfinda oldugumuzu unutuyoruz gibime geliyor..

Bu noktada 'Free Software' kavrami baska bir tartismanin konusu. bilgi
insanligin malidir ve paylasilmalidir. Bu ideoloji baska bir sey. Ama
dilerseniz buyrun tartisalim..

Saygi ve sevgiler..

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.