[linux-sohbet] Re: Kevin Mitnick Turkiye'de

From: CLerel (clerel@efsanelinux.org)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 01:55:57 EEST

Selamlar.
Uzun zamand=FDr listelerden ayr=FDyd=FDm, dondugumde oldukca ilginc
tartismalara girilmis oldugunu gordum. Bu konuda fikrimi nacizane beyan
etmek isterim.
1. Kevin Mitnick bu organisazyonun icinde yer aldigina gore alinan
ucretten oda pay aliyor demektir ve bu durumu kabul ettigine gore
soyleyecek fazla birsey yok.(Ayrica bir gecim yolu bulmasi gerektiginide
goz onune almak gerektigini dusunuyorum). Bence en iyi protesto
katilmamak olacaktir. Kevin Mitnick'in basarili bir hacker/cracker
olmadigi konusunda katiliyorum ancak ileri yaslarda blgisayar ile
tanismasi ve kisitli imkanlar ve psikolojik baski altinda calismasi
gozonune alirsak kendisine saygi duydugumu belirtmek isterim.
Yakalandigi icin basarisiz oldugu dusuncesine katilmiyorum cunku bir
kere yakalandiktan sonra zaten surekli pesinde birileri vardi FBI ve
Shimomoro (ismi yanlis hatirliyor olabilirim) ve beraberindekiler (ve en
onemlisi yakin cevresindekiler) olmak uzere devasa bir grup ve teknik
altyapi karsisinda kacabilmesi seviyesi ne olursa olsun bana gore biraz
utopya olurdu.=20

2. Tamer sahin hicbir zaman kendisini hacker olarak tanitmamistir.
Hakan'inda bahsettigi gibi bu medyanin sisirmesi ile buyuyen bir
hadisedir. (Gazetelerde yayinlanan yazilari ve roportajlari okudugunda
kendisininde sasirdigini ogrenmistim.) Ancak hacking konusu bana gore
sadece sistem zayifliklarini a$ilmasi degil ayni zamanda sistem
yoneticisinin eksik yonlerninde a$ilmasidir. Buna gore tamer'in ns
degisikligi istegini kabul eden yonetici veya asistanlari bu numarayi
yuttuguna gore ve sistemi onlar kontrol ettigine gore bana gore bu bir
hack olayidir ve sistem asilmistir. Ayrica tamer ben sol'u hackledim
diye hava atmamis sadece site uzerinden protestosunu yayinlamistir.
izmirde yasayan ve simdiye kadar adi sani duyulmamis bir zat-i muhterem
yabanci ve saglam bir bankadan sessiz sedasiz 10.000.000 $ kadar parayi
kontrol ettigi bir hesaba aktarmis ve uzun suren calismalar sonucunda
yakalanabilmistir. Halen mahkemesi devam ediyordu. Bu arkadas
yakalandigi zaman gazetelerde haber olmadi cunku boyle bir istegi/arzusu
yoktu. Eger isteseydi oda meshur olabilir ve sonrasinda kendi guvenlik
sirketini kurup yukunu tutabilirdi. Bu bakimdan olaylarin incelemesi
medya sayesinde oldukca carpitiliyor ve bana gore kisilere biraz
haksizlik ediliyor.=20

Saygilar...=20

Hakan