[linux-sohbet] Re: Kevin Mitnick Turkiye'de

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 00:22:38 EEST

Merhaba,

> Bu hep soylenir ama inanin benim hic bir fikrim yok bu konuda. Hacker
> ile cracker arasindaki fark ne tam olarak aciklar misiniz.

Google'da hacker kelimesini Turkce sayfalarda aradim.

http://www.google.com.tr/search?q=3Dhacker&ie=3DISO-8859-9&oe=3DISO-8859-9&=
hl=3Dtr&btnG=3DGoogle%
27da+Ara&meta=3Dlr%3Dlang_tr

Google'da cracker kelimesini Turkce sayfalarda aradim.

http://www.google.com.tr/search?hl=3Dtr&inlang=3Dtr&ie=3DISO-8859-9&oe=3DIS=
O-8859-9&q=3Dcracker&btnG=3DArama&meta=3Dlr%
3Dlang_tr

"hacker, cracker" seklinde ve Turkce sayfalarda arama sonucu.

http://www.google.com.tr/search?hl=3Dtr&inlang=3Dtr&ie=3DISO-8859-9&oe=3DIS=
O-8859-9&q=3Dhackers%
2C+cracker&btnG=3DArama&meta=3Dlr%3Dlang_tr

Ikisinin ne olup ne olmadigini anlamak icin yeterli sayida site, sayfa ya d=
a=20
dokuman mevcuttur. Daha fazla sonuc icin yabanci dilleriniz ile ilgili olar=
ak=20
ta arama yapabilirsiniz.

Yillardan beri hacker ve cracker tartismalari suruyor. Bu konuda dunya kada=
r=20
yazi yazilmis durumda... Buradaki dokumanlar ile sanirim hacker ve cracker=
=20
kavramlari arasindaki farki daha iyi anlayabilirsiniz.

Ben kisisel dusuncelerimi yazmistim, bana da cok guvenmeyin ve inceleyin. D=
aha=20
sonra yazimi bir kere daha okuyun. Bakarsiniz bir parca ayni dusunceleri=20
paylasiriz. :))

> Bir de su var, kevin mitnick defalarca yakalanmis birisi. Isin acikcasi
> kendi kimligini gizleyemeyen birisinin yaptigi isi ne kadar bilerek
> yaptigindan da suphe duyuyorum. Bu arada tabi ki bizim Tamer Sahin ile
> mukayese etmiyorum, Tamer Sahin ayri bir ekol. :)

Mitnick sonuc olarak "bence" bir cracker'dir. Fakat yakalanmasi icin hacker=
 ve=20
diger cracker'larin desteginden faydalanilmistir. "Bir elin nesi var, iki=20
elin sesi var" gibi dusunecek olursak, bana onun da yakalanmasi gayet dogal=
=20
geliyor. (onceden dedigim gibi fanatigi degilim, sadece bildiklerimle=20
birseyleri tartismaya ugrasiyorum :p)

Bashettiginiz diger sahsa gelince...
Kendisini yaklasik 6-7 sene once yuz yuze tanidim. Yine yaklasik son 3 sene=
dir=20
de gorusmuyoruz. Bu nedenle bir onceki iletide birseyler yazmadim fakat sim=
di=20
dayanamayarak birkac sey yazacagim.

Listelerde de uye olabilecegi ve dogal olarak ta cevap yazabilecegini bilme=
me=20
ragmen...

=2D - Iyi derecede Quake oynar. :) [sabahlara kadar oyun ile performasini v=
e=20
oyununu kanitlamistir(son macimizi o kazanmisti)]
=2D - Kendisi beni Slackware ile tanistirmistir. Fakat tum denemelere ragme=
n=20
saglam bir bilgisayarda saglam bir fare'yi ayarlayamamistir. [catir catir=20
calisiyordu, arkasindan halledildi]
=2D - Kendisi beni Windows 2000 ile tanistirmistir. [Whister... beta kac=20
hatirlamiyorum, ilk ciktiginde elinde cd ile kapidan girmistir] Fakat tum=20
arayislara ragmen cevirmeli agin yerini bulamamistir.

Son iki konuda 3 tane sahit bulunmakta... (ortami dun gibi hatirliyorum, 3'=
u=20
ile de surekli gorusuyorum)

Heh, bunlar sanirim cevap hakki dogurur. Belki sohbete onun da katilimi ile=
=20
devam ederiz.

Hoscakalin.

Not: Umarim kisisel olarak gorunen bu ileti diger arkadaslari rahatsiz=20
etmemistir.
Kullandigim alan adinin basina bir is gelirse ondan bilecegimdir. :))

=2D --=20
C.Hakan POLATKAN
=2D --