[linux-sohbet] Re: [linux-ileri] Re: Memory Limit

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Fri 23 Apr 2004 - 18:42:50 EEST

Merhabalar,

Ne Murat Koç'u şahsen tanırım, ne de Serdar Şahin'i. linux-ileri
listesindeki tartışmanın öncesini de bilmem, o listeye üye değilim. Kim
haklı, kim haksız, kim suçlu, kim suçsuz tartışmasına da girmek
istemiyorum, böyle şeylerin siyah/beyaz gibi ayrılacağına inanmam, ama
naçizane bir-iki önerim olacak...

Ne olmuş şimdi? Murat arkadaşımız, Serdar arkadaşımızın sorularından
sıkılmış, "öğren de gel" gibisinden bir cevap vermiş. Serdar da buna
karşılık, "Seni kişiliksiz" falan gibi bir mesaj atmış, "beni tanısan
böyle demezdin" demiş...

E şimdi bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu? Serdar Şahin rahatsız,
sadece emaillerine sorularına bakarak, Murat Koç'un kendisini
yargılamasından, aşağılamasından... Ancak, o da karşılığında MK'u
kişiliksizlikle yargılıyor, aynı şekilde tanımadan...

Sonuç: Eğer herkes birbirini sürekli epostalarından yargılar durursa,
burada laf dalaşından geçilmez, hiçbir işe de yaramaz... Kimse kimseyi
yargılayan hiçbir ifade kullanmasın. Eylemler, listede de mesajlar
eleştirilsin. Yani: Eğer sorulan bir soruya "böyle soru mu olur"
diyecekseniz, vermenizi önerdiğim en sert yanıt, RTFM, ya da,
http://belgeler.org/howto/smart-questions.html "doğru düzgün soru nasıl
sorulur" belgesine kısa bir linktir. Fazla sert bir yanıt, böyle geri
teper. Daha da iyisi, bu tür sorulara tepki vermeyip, gereksiz
zaman/çaba harcamamaktır.

Aynı şekilde, Serdar arkadaşımız gibi birileri sorduğu soruya ters
tepkiler alıyorlarsa, çuvaldızı karşılarındakine batırırken, iğneyi de
kendilerine batırıp, sorduğu şeyin manuallarını okumayı, belgeleri,
FAQ'ları, web'i bir inceleyip öyle sormalarını öneririm. Böylece, asıl
niyetleri kimseyi aşağılamak değil, buradaki kısıtlı kaynakları (gönüllü
yanıt verenlerin zamanı) etkin kullanarak maksimum fayda sağlamak olan
insanları kaybetmez, ve listeye tekrar tekrar soru sorabilirsiniz.

Hamiş: kimse kimseyi yargılamasın,
http://belgeler.org/howto/smart-questions.html 'u herkes okuyup uysun,
gül gibi geçinip gidelim...

Not: Hatta bu belgeye bir linki, listelere üye olanlara göderilen
"hoşgeldiniz" mesajlarına da koysak? Daha az bu tür sorun yaşarız gibime
geliyor...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.