[linux-sohbet] Re: Stallman: "Sonuna kadar!" düzeltme

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Fri 16 Apr 2004 - 21:06:23 EEST

Bir önceki maildaki karakter sorunu için özür dilerim. Reply edince
bazen dikkatimden kaçıyor. aslı aşağıdaki gibi olacaktı...
---------

Merhabalar,

Tepkinizi tam anlamadım. Burada ne demek istediniz?

Ben, Linux'un tek başına değil, ama, İnternet sayesinde insanların
özgürce iletişim kurabilmesinin, örgütlenebilmesinin, ve imece usulü
herkesin faydasına çalışabilmesinin, gerçekten de, Tekelci Güç
Odaklarının dünyaya hükmetme planlarından tek çıkış yolu olduğunu
düşünüyorum...

"Büyük makinanin altyapısı Linux olacak". Bu ne demek anlamadım. Ben,
büyük bir makinadan falan bahsetmiyorum. Ben, güç mücadelesine girmeden,
kimseyi sömürmeden üretken ve verimli olabilen bireylerden bahsediyorum.

Açık kaynak yazılımı, İnternetin ve Linux'un gelişiminin, bu şekildeki
ilk başarı örneği olduğunu düşünüyorum. Tüm üretimin, sanayi
ürünlerinin, arabaların, ilaçların, tıbbi cihazların, bu şekilde
üretildiğini düşünün bir an için...

Açık kaynak kod yazılabildiği gibi politika belirlenebildiğini düşünün
mesela... Mesela bir şirketin (veya devlet kurumunun), tüm karar alma
süreçlerinin, herkese açık ve şeffaf olduğunu...

Ben bu tür şeylerden bahsediyorum. Bizi kurtaracak büyük bir makinadan
falan değil...

Hoş, beni MS'dan kurtardı Linux, ama, burada bahsettiğim onunla sınırlı
bir şey değil.

Sizin farklı gelecek öngörüleriniz varsa, bilmek isterim... Özellikle
de, sonu felaketle bitmiyorsa...

Not:Lütfedip adınızı da yazarsanız sevinirim. Size "Keltos Kirpi" diye
hitap etmek pek hos olmuyor...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.