[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 11:31:53 EEST

Selamlar;

On Sat, 2004-04-10 at 03:19, Serdar KOYLU wrote:
> Selamlar..

> Bence genen bir tehlike var. kullanici ile linux ag veya developer
> listeleri karisir. Kullanici, linux'u ag bileseni olarak kullanmak
> isteyenleri de tarif eder.
>
> Bence kullanici, ileri gibi terimlerden kacinarak tamamen gorev
> yonelimli bir liste listesi hazirlamak gerekiyor. Ornegin, multimedya,
> development, hardware, installation, network, security gibi.
>
> Bu, gecenin bu saatinde sizlayan ayagimla aklima gelen bir liste, her
> tur elestiriye acik.

Benide yaz listeye fakat başka türlü. Listelerdeki gereksiz
gerginliklerden sıkılan biri olarak yaz. Tabiki sebebi bu liste isimleri
kargaşası, fakat genede öyle olmamalı diye düşünüyorum.

Neyse, Serdar Hoca'nın yazdıklarını okuduktan sonra benimde fikrim
değişti. Mail listelerini spesifik konularda bırakıp, mesela
linux-güvenlik yada linux-kernel-kodlama gibi LKD Forumları açmalıyız.
Bkz. forums.gentoo.org ne ararsan var üstüne üstlük bir kişi bunu buraya
neden yazdın demiyor, yanlış kategoride olan bişey varsa moderator
alıyor onu öbür tarafa taşıyor. Kimse ilgilenmediği konu ile ilgili
hiçbirşey okumuyor, gereksiz e-posta trafiği yaratmıyor v.s v.s...

Sadet olarak ben derimki listeler spesifik konulara indirilsin, genel
için forum açılsın. Hem arama, tarama, arşivleme derdimizide ortadan
kaldırır. Yani forum iyi olur diyorum :)

> Forumlarin listelerden guzel tarafi o forumda aradiginiz cevaba daha
> kolay ulasabilmeniz oluyor. Eger listeler konulara gore
> siniflandirilirsa SSS gibi bir yapi olusturabilirler. Asil konu,
> kullanicilarin nasil aldigindan ziyade, bunlarin nasil arsivlendigi
> bence. Cunku pek coklari zaten hepsine uye oluyor..
>
> Saygi ve sevgiler..
>

> linux-sohbet listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin

S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu
0 312 468 53 00 / 3313