[linux-sohbet] Re: linux dagitimlari hakkinda

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Tue 06 Apr 2004 - 18:40:23 EEST

Merhaba,
On Tue, 2004-04-06 at 11:01 +0300, Oguz Kutlu Asik wrote:
> Linux dagitimlariyla ilgili cok sik soru geliyor. Hangi dagitimi
> kullanmaliyim gibi her hafta basi sorulan 2-3 sorunun cevabini
> sss.linux.org.tr de yoksa oraya yazsak
> ve soranlara url yi versek daha iyi olur diye dusunuyorum. Yoksa bu =
> guzel cevaplar hep genelde bakilmayan liste arsivlerinde kaliyor, sorular da
> tekrar tekrar yeniden soruluyor, yeniden cevaplaniyor.

Yeri gelmişken SSS Projesi, tarihi ve gidişatı hakkında genel birkaç
satırlık bilgi sunmak; bir de bazı ricalarda bulunmak istiyorum.

Develer berber iken, pireler tellal iken; hatırladığım kadarıyla (hatta
birileri beni onaylarsa sevinirim) Barış Şimşek (okuyorsan ses ver
birader), sumela.bimel.com.tr adresinin altında az miktarda PHP kodu ve
MySQL üzerine hayli primitif bir veritabanı oluşturmuş; şu aralar
askerde olan Alper Oğuz'un değerli çabaları ve o dönemde listeleri
okuyan arkadaşların desteği ile iyi kötü elle tutulur bir SSS veritabanı
oluşturmuşlardı.

Ancak bu sitenin güvenliği Apache/htaccess BASIC auth'dan ibaretti ve
web üzerinden okunabilen liste arşivlerinde de gerekli kullanıcı adı ve
şifre (tamamıyla iyi niyetle) listedeki herkesin veri girebilmesi için
verilmişti. Bir gün olan oldu, densizin biri bu şifreyi kullanarak
veritabanının altını üstüne getirdi. Derhal SSS-CG kuruldu, Barış
Şimşek, Alper Oğuz ve bendeniz bir durum değerlendirmesi yapıp
veritabanının daha etkin güvenliğe sahip bir tasarıma sahip olması
gerektiğini kararlaştırıp çalışmaya başladık.

Günler geceleri kovaladı ve bir gün faq/fe-0.18'i duyurabileceğimiz[1]
aşamaya getirebildiğimize karar verdik. Tabii öyle kalmadı, birazcık
daha[2] geliştirdik, daha bitmedi ama sanırım çalışır durumda. Bilinen
bazı hataları var ve birileri her SSS dediğinde için "cız" ediyor :)
Söz, en kısa zamanda ilgileneceğim.

Sadede gelelim, 3 konuda yardım gerekiyor:

      * Alper askerde olduğundan SSS'nin başı boş kaldı, benim
        ilgilenecek vaktim yok. Listelerden soru/cevap toplayıp SSS'e
        (imla/anlatım bozuklukları gibi sorunları düzeltip)
        aktarabilecek, vakti olan penguenler gerekiyor. Bu iş için izin
        almanıza gerek yok, bir SSS hesabı oluşturup çalışmaya
        başlayabilirsiniz.
      * Kodda[2] az miktarda bug ve eksik özellikler var.
        PHP/PostgreSQL/RDBMS konusunda kendine güvenen arkadaşlara
        gereksinmemiz var. İlgilenen arkadaşlar kişisel e-posta atarsa
        aletin nasıl çalıştığı ve hataların nasıl düzeltilebileceği
        konusunda yardım edebilirim.
      * SSS, şu andaki biçimiyle herkese açık bir yapı. Herkes üye olup
        soru/yanıt gönderebiliyor ama burası bir forum değil. Buna
        karşın, bu soru/yanıtları toplayıp kategorize edecek, onay
        bekleyen içeriği onaylayıp filtreleyecek, SSS ile ilgili hata
        bildirimlerde bulunacak bir yada iki kişilik yönetici ekibe
        ihtiyacımız var.

Meraklılar beri gelsin :)

[1] http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux-yazilim/ 2002/Oct/0037.html
[2] http://skyblue.gen.tr/projects/faq-0.21pre3.tar.gz

-HAND

--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part