[linux-sohbet] Re: Seminer Sunularını kullanma

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Tue 06 Apr 2004 - 17:15:33 EEST

Merhaba,=20

Sunulari hazirlayan kisiler hak sahibidirler.=20
Yasal olarak; kullanilan sunumlarda tek tek izin alinmasi gerekiyor.
Sunumlar icerisinde (c) copyright ifadesinin olmasi zorunlu degil sizin
arastirip
Sahibini bulup izin almaniz gerekiyor.
Eser sahibi bu hakkindan vazgecebilir veya devredebilir tabii ki.

Uzerinde hak olan bir eserin izin alinmadan bizim sunumlarda
kullanilmasi da yasal degil.

Kitapcik bastirilmasi ile kendi seminerlerinizde/sunumunuzda
kullanilmasi yasal olarak ayni kabul ediliyor.

Patentli birseyin tarifi sakincali birsey degil.
Dunya uzerinde alinmis butun patenlerin tarifi kamuya sunulur.
http://www.uspto.gov http://ep.espacenet.com=20
http://patara.apb.com.tr guzel veritabanlaridir..=20
En ince ayrintisina kadar patentlerin
tarifnamelerine ulasmakta bunlari sagda solda=20
kullanmakta ve hatta eger turkiyede patentlenmemis ise=20
uretilmesinde sakinca yoktur.

Kisaca yasal prosedur hak sahibini koruyor takip takmamak
size kalmis ben kimsenin 'ne kullandin sunumumu kardesim' diyecegini=20
sanmiyorum ama sunumlari hazirlayan arkadaslar
Bir copyleft tarzi birsey de beyan etseler harika olurdu.

Elimde cok guzel bir dokuman var.
WIPO 'nun uzaktan ogrenim programindan bir modul(copyright ile ilgili).
Ilgilenen olursa ozel e-mail atsinlar gondereyim.. Diyordum ki
tam o da copyright li imis :)))))))))