[linux-sohbet] Re: Kabuk Projesi

---------

From: onuryalazi@mersin.edu.tr
Date: Sat 03 Apr 2004 - 15:31:10 EST

    On 03 Apr 2004 14:46 EEST you wrote:

    > Merhabalar,

    > Universitemdeki bilgisayar muhendisligi bolumu 3. sinif ogrencilerine
    > yapmalari icin basit bir proje verdim [1]. Sagolsunlar Onur Kucuk ve S.
    > Caglar Onur'da boyle bir proje verme fikrimi destekleyip beni ittirdiler
    > fikirleri ile.
    >
    > Bir kabuk projesi bu fakat, amac elbette ortaya insanlarin kullanacagi bir
    > kabuk cikarmak degil.
    Neden? Linus Torvalds da sadece kendisi için başlamadı mı linux u yazmaya? Bence sınırlarımızı biz belirliyoruz. Hemde işimizin en başında.

    > Bu proje bundan ziyade, ogrencilerin Linux'u bir
    > yazilim gelistirme platformu olarak gorebilmeye baslamalari ve belli basli
    > kavramlarin kafalarinda yerli yerine oturmasi icin bir baslangic noktasi.

    Keşke her akedemik bu şekilde davranabilse. Bitirme projesi olarak dot.Net ile Belediye Otomasyonu verilern bir mühendislik fakültesinde olmaktan nefret ediyorum..
    Burada "Hocam hazırlayacağımız portalın posta sunucusunu linux kullansak olur mu?" sorusuna "Hayır ben Linux'dan anlamam" cevabı veriliyor.
    > Linux'ta kabuk kullanimi, Linux gelistirme araclarinin kullanimi, CVS
    > kullanimi, e-posta listelerinin kullanimi, birlikte bir seyler yapmanin
    > zorlugu ve takim calismasi, ortaya bir seyler cikarma duygusu gibi su anda
    > eksik oldugunu hissettigim bilgilerinin/deneyimlerinin yavas yavas olusmaya
    > baslamasi icin bir paravan ayni zamanda bu proje.

    Hocam ellerinizden öpmek gerek. "Takım çalışması" kavramınınneredeyse sıfır olduğu bir ülkede böyle bir uygulama yaptırmak. Son dönemde okulu değiştirme fikri doğuran 2. haber bu. Diğerini de YTU den almıştım bazı arkadaşlarımızın dönem projesinde bir IBM sunucu üzerinde sanal işlemcilerle Bewoulf clustering yapmaya uğraşıyorlardı.

    > Enver "bunu duyur" demese idi aklima bile gelmezdi herhalde paylasmak, bu
    > yanlisi bir daha yapmayacagim, umarim baskalari da yapmaz. Muhakkak ustune
    > benim aklima gelmeyen seyleri ekleyecek, bir yerlerde belki bir benzerini
    > kullanmak isteyecek insanlar cikacaktir. Buyursunlar :)

    Hocam aslına bakarsanız bir çok proje fikri içimde ukte olmuştur bunlardan biri de php-kabuk projesi idi. Belki arkadaşlarımız bu konuda çalışırlar. Eminim ilgilenecek, ilgili olan benim gibi çok insan vardır. Gerçi uzun zamandır araştırmadım belki böyle bir proje başlamıştır bile..
    > Linux'u akademik olarak da desteklemek icin atilan adimlar gelecege yapilan
    > yatirimlardir gibime geliyor..
    >

    > Selamlar.
    Saygılar..

    --