[linux-sohbet] Re: SCO vs IBM "The Ne nedir ne degildir"

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Thu 31 Jul 2003 - 13:21:50 EEST

Selamlar..

Nasil yani ?=20

Per 31 Tem 2003 13:23 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz:
> Biraz oyledir.
> Microsoft olmasaydi acik sistemlerin bu noktaya sizce ne zaman gelirdi
> allah bilir. :) 80-90 olarin burnundan kil aldirmayan *nixcileri
> kendi haline birakilsalardi hala ayni yerdeydiler.

Ben ilk UNIX kurcalamaya 1978'te basladim. Hala daha UNIX kullaniyorum, zam=
an=20
icinde nelerin degistigini, nelerin gelistigini son derece yakindan gordum.=
=20

Yil 1990 filan iken kimsenin MS'u taktigi yoktu. Ama hala her gun yeni bir=
=20
gelsime yasaniyordu. Kaldiki MS hic bir zaman, temel konularda asla UNIX'in=
=20
onune gecemedi. UNIX'lerde mevcut pek cok mekanizma bugun hala W2K'da filan=
=20
yok. Ama hakkini yemeyelim, susleme sanatlarinda bir hayli onde..

MS'nin yayginlasmasinda asil etkin olan, UNIX'lerin o donemdeki inanilmaz=20
musteri kekleme politikalari oldu. Sistem aliyorsunz, TCP/IP stack ayrica=20
aliyorsunuz. Oyle az bucuk fiyatlarla da degil. Binlerce dolar. Bu yuzden d=
e=20
o donemde buyuk boy sistemlerden alta inemedi bir turlu UNIX. Ama zaman=20
icinde ucuz ve kucuk aletler buyukler kadar guclenince, UNIX'ciler cascavla=
k=20
ortada kaliverdi. Linux ve BSD'ler ise merkezde bu kucuk IBM Clone'larina=20
gore yazildiklari icin ayakta kalmayi becerdiler. Bugun, MS urunleri=20
gercekten digerlerine nazaran son derece liberal lisanslama politikalari ve=
=20
ucuz fiyatlarla gelirler. Buda, olmasi gerektigi gibi, o musteriyi yolunaca=
k=20
kaz goren UNIX'cileri virane etmeye yetti.. UNIX'ciler denince, basta AT&T=
=20
olmak uzere, UNIX uzerinde patent/telif sahibi olan kurumlar ve UNIX sistem=
=20
ureticilerini kastediyorum. Bakin hala patent mevzusundan dolayi UNIX'in=20
girtlagini sikmaya ugrasiyorlar. Oysa SCO boyle bir aptallik yapacagina,=20
UNIX'in Windows karsisindaki konumunu guclendirecek bir yaklasimda olsaydi,=
=20
UNIX pazarini, UNIX'i taniyanlarin sayisini artirsaydi, pastadan daha tatli=
=20
dilimler koparabilirdi. Linux ile UNIX guclu bir ruzgar yakalamisken gene=20
eski yaygaralarina basladilar oysa, ne olacak, batti balik yan gidecek,=20
karaya vuracak, lesinin kokusu izim burun diregimizi sizlatacak. Sonucta=20
onyargilari yikmamiz daha zor olacak..

Saygi ve sevgiler..

Bu listeden cikmak icin