[linux-sohbet] Re: SCO vs IBM "The Ne nedir ne degildir"

---------

From: imran.geriskovan@ttnet.net.tr
Date: Thu 31 Jul 2003 - 13:23:36 EEST

    Doruk Fisek wrote:

    > Ben zaten Linux cekirdegini kastediyorum yazilmis o kadar satir kod ve
    > verilmis emek derken.
    > Hic kaynak kodlarina baktiniz mi? Kac satir bilemiyorum, mutlaka yanit
    > verecek arkadaslar vardir. Sizce bir onemi yok mu?

    Vardir. Bu kodlarin birseye yaramayacagi manasina gelmiyor.
    Ciddi dokumantasyon degeri tasiyorlar. Yeni sistem gelisiminde
    kodlar aynen kullanilmamakla beraber yaklasimlarin irdelenmesi
    ve yeni sentezlerin yapilabilmesi icin faydalilar.

    Ayrica Hurd de su an ciddi miktarda Linux kodu kullanilmakta.
    Listelerde gordugum kadari ile su cumle oldukca sik kullaniliyor:
    "Linux de soyle soyle yapilmis.. Biz soyle yapsak nasil olur."
    Hatta suruculerin cogu aynen/cok az modifikasyonla alinmis
    diye biliyorum.

    Bu arada gelisim nedir sizce? Salt mevcut olani savunarak nereye
    kadar gidilebilir?

    > Yenilik icin illa bir dava/mahkeme mi gerekiyor? GNU camiasi kendi kendini
    > yenilemekten aciz midir?

    Biraz oyledir.
    Microsoft olmasaydi acik sistemlerin bu noktaya sizce ne zaman gelirdi
    allah bilir. :) 80-90 olarin burnundan kil aldirmayan *nixcileri
    kendi haline birakilsalardi hala ayni yerdeydiler.

    Ha... acik sistemcile bundan sonra kendi yollarini bulmakta ve
    politika olusturmakta gelecek vaadetmeye basladilar.

    Ama ilk harekete gecmeleri icin gerekli motivasyonu saglayamazlardi.

    Gercekten iyi seyler yapmak isteniyorsa zayifliklarimiz da
    iyi bilmeli ve duzeltmeliyiz.

    > Insanlarin imece ile urettikleri emeklerine olan bir saldiriyi da mutluluk
    > ile seyretmeyi anlamiyorum, anlayamiyorum.
    > Doruk

    As Nietzsche wrote, that which does not kill us makes us stronger. :)

    Imran

    Bu listeden cikmak icin