[linux-sohbet] Re: [düzeltme] E-ticarete patent tehdidi

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Mon 28 Jul 2003 - 19:00:09 EEST

    Arkadaslar 6,460,020 numarali patente bakin. adamlarin ki bu.
    www.uspto.gov
    Burada patent arastirmasi yapin. Benzer baska patentlerde var.
    Icinde yalnizca e-commerce kelimesi gecen 561 tane patent buldum.

    Bu bir incelemeli patent degil faydali model (ingilizcesi utility
    model).
    Sanirim Amerika 'da da bu boyle - faydali modellerde bulus basamagi
    atlaniyor.

    Bu adamlarin konusuyla ilgili bir kac sayfa okudum ama oyle aman allahim

    kapatalim e-ticaret sayfalarimizi diyebilecegimiz birsey goremedim.
    Cok da iyi inceleyemedim acikcasi.

    Ben de kisa bir kac genel bilgiyi sizlere aktarayim dedim.

    Turkiye de ve Avrupa 'da yazilimlar icin patent alinamiyor, sanirim
    yalnizca
    Amerika ve Japonya 'da alinabiliyor.

    Patent belgeleri uluslararasi gecerli olmakla birlikte korumalari
    ulusal.
    Yani siz Turkiyede atiyorum bir cihaz uretti iseniz bu o cihazin
    Baska ulkelerde uretilmesini engellemiyor.. Bu cok kritik bir nokta..
    Ama baska ulkelerdeki insanlarda bunu ben icad ettim diyerek patent
    tescili yaptiramiyorlar(bununda cezasi cok fazla).. Yalnizca
    uretebiliyorlar..

    Turkiye 'de incelemeli patentler icin koruma suresi basvuru tarihinden
    itibaren 20 yil.
    Incelemesiz patentler icin 10 yil. Faydali modeller icin 7 yil.
    (sayilardan tam emin degilim) yani adamin biri 1983 yilinda bir patent
    Aldi ise 20 yil sonra patent kamuya mal oluyor ve siz soz konusu cihazi
    uretebiliyorsunuz.=20

    LCW algoritmasini biliyorsunuz gif formati icin sIkIstIRma algoritmasi..
    Basvuru tarihi 20 haziran 1983.. Bu durumda bilin bakalim bu algoritma
    icin koruma soz konusumu? :)

    Daha once de soyledigim gibi patentlerle savasacak birsey yok zira
    patentler
    sizin ozgur dusunce urunlerinizin korumasi. Dusunun sony konusan ve
    konusmayi
    Algilayan kopek icin patent aldi sonra ayni ulkede baska bir firmada
    bunu
    Aynen yapip uretiyor. Eee ? O zaman ben niye arge yapayim ? Niye bisey
    icad edeyim ?
    Bunun sonu cok kotu yerlere kadar gider.=20

    ------------------------------------
    Aslinda bu Patent olaylarini ogrenebilirsek inanin ulkemize cok sey
    kazandiririz.
    ARGE gercekten onemli bir faaliyet. Simdi yazmaya devam edersem sayfalar
    surer.

    Kisaca patentler le savasacak birsey yok. Herkesin ozgur dusunce
    urunlerine, patent belgesi alma
    haklarina saygimiz olmali. Bu saygi cercevesinde ve sayesinde su an
    arastirma yapin bakin
    900 'den fazla bilye uclu tukenmez kalem patenti var.. Yani sistem
    aslinda direk olarak
    yaraticiligi tesvik ediyor.. Bizim gibi kucuk ulkelerdeki kucuk
    girisimcileri=20
    ise hamalliktan kurtariyor.

    http://www.ankarapatent.com.tr=20
    http://www.ankarapatent.com.tr/dersler