[linux-sohbet] Re: Red Hat Linux Project (Severn)

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 22 Jul 2003 - 22:07:42 EEST

    Selamlar
    Serdar Hocam ozellikle siz okuyun ve yanlissam soyleyin.
    Daha once cok savundum hala savunuyorum

    RedHat bocek yuvasi gibidir yuvayi bulup kurutursunuz. Diger =
    dagitimlarda tek tek bocek olur ama onlari bulup olduremezsiniz. =
    Kisacasi Redhat en cok kullanilan dagitimdir. Bu yuzden en cok bug onda =
    cikar ve updatelerinizi yaparak en guvenli sisteme kavusursunuz. Ama =
    digerlerinde kim bilir belki X bir hackerin delecegi bir acik vardir ama =
    kimse bundan haberdar deildir. Taa ki sisteminiz hacklenene veya cokene =
    kadar.

    Sunu unutmayalim. Redhati 90 ki=FEi kullanirken digerlerini 30 kisi =
    kullaniyor diyelim. Ve her kullanan kisi 1 bug bulsun
    RedHat te 100 bug varsa 90 updatelerle kapanir
    Daha az kullanilan X bir dagitimda RedHat tekinin yarisi kadar yani 50 =
    bug vardir ama sadece 30 u bulunur ve =20
    kapanir. Redhatta 5 bug kalirken sizinkinde 4 kat fazla bug kalir.

    RedHatte bu kadar bug cikmasinin nedeni cok yaygin olarak =
    kullanilmasidir. Ben Xlinux die bir dagitim cikarir ve sadece ben =
    kullanirsam asla bug cikmayacaktir ama bu en guvenli dagitim oldugu =
    anlamina gelmez. Ama simdi kalkipta demeyin diger dagitimlari 1 kisimi =
    kullaniyor diye. Ama cogu Redhatin kullanma oraninin yarisi bile degil. =
    Bu sebeple bana gore En guvenli ve saglam dagitim updateleri yapilmis =
    bir RedHat tir cunku tum buglar hemen bulunur ve kapatilir. isteyen =
    katilir isteyen katilmaz ama benim fikrimde degismez.

    Saygilar