[linux-sohbet] Re: Red Hat Linux Project (Severn)

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Tue 22 Jul 2003 - 17:51:51 EEST

    Selamlar..

    RH Paket sistemi su an, mevcut ortam icin yeterli yapida degil. Bilhassa=20
    Linux'un gercek gucunu yansitmamak adina. DEB bazi noktalardan biraz daha=
    =20
    ustun ama, o da bir kac noktayi atliyor.

    Bence:

    1. Kurulan paketleri host basina dusunmek. Oysaki paketlerin sistem butun=
    lugu=20
    icinde (network wide) dusunulmesi daha iyi olabilir.
    2. Paket yaklasiminin sadece uygulama bazinda olmasi.=20
    3. Lisans konusunda yetersizlikler. Otomatik register etme vs. olsa daha =
    iyi=20
    olabilirdi. Yani 10 makinelik lisans alirsaniz, bunu 10 makineye kurdugun=
    uzda=20
    otomatikman kuruluma son vermesi, uyari vermesi vs. gibi. Bugun malum her=
     sey=20
    GPL degil.
    4. Paketlerin icinde parametrik kurulmaya imkan saglamamasi. Bu nedenle a=
    yni=20
    isi yapan bir ton paket (i586, src, devel, hede, hodo...) olmasi ve cogu=20
    zaman bunlarin kullaniciyi refuze etmesi.
    5. Bir paketle kurulan uygulamanin, baska makineye transfer edilememesi..
    6. Kurulmus paketlerin snpashot'unun alinamasi. Bu olsaydi, yedekleme isl=
    eri=20
    mukemmel olabilirdi.
    7. Paket veritabanin paket operasyonlari boyunca islenmesi. Halbuki, sist=
    em=20
    icine konacak eklemelerle bu veritabani dinamik yonetilebilirdi.
    8. Bir event hooku baglayamamaniz. Yani, mesela, mplayer ile xzz turu med=
    ia'yi=20
    acmak istediginzde, paket yonetim sistemi otomatik (uretilecek eventle)=20
    devreye girip, gereken codeci yukleyebilmeli..

    Ilk anda aklima gelenler bunlar.. Belki yanildiklarim da olabilir. Kisaca=
    si=20
    asil eksikligi host tabanli olmasi. Halbuki, X gibi bir tur server yapisi=
    nda=20
    olsaydi daha iyi olabilirdi. Gerci evdeki makinede gens bir detayli rapor=
    =20
    vardi.

    Bunlari telafi edecek ve bir kac extra ozellik ekleyecek bir paket yoneti=
    cisi=20
    yazdigimi hatirliyorum. Saniyorum, paket veritabanini tutma konusunda=20
    kalmistim. Paket, yapip kurmak vs. islerini yapabiliyordu.. O donemde bay=
    a=20
    bir genis arastirmis, kurcalamistim RPM, DEB, TGZ mevzularini..

    Saygi ve sevgiler..

    Pts 21 Tem 2003 16:02 tarihinde =C5=9Funlar=C4=B1 yazm=C4=B1=C5=9Ft=C4=B1=
    n=C4=B1z:

    Bu listeden cikmak icin