[linux-sohbet] Re: FW:Ticari Suse

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Wed 16 Jul 2003 - 13:36:29 EEST

    * Kerem Koy <kerem.koy@turkuaz.com.tr> [2003-07-16 11:49:05+0300]
    > Evet haklısınız. Ben zaten simdilik mandrake kullaniyorum. Suse yide
    > denemeyi dusunuyordum. Ama bana ters geldi boyle bir davranis. Ben urunun
    > 578 $ olmasini garipsemedim bana garip gelen sadece 5 kisilik olmasi bu etik
    > bir davranismi ? ms kokmuyormu ? ayrica burada ms programlarini kendi
    > yaziyor bildigim kadari ile Suse ise dagitim olusturuyor. Yaniliyormuyum ?

    Ilgimi cekti dogrusu :-)

    Aslinda durum su 5 CD + kitapciklarla kutulu halde gelen SUSE'nin fiyati
    99$. Icinde Crossover, Lotus Notes, Agfa TrueType gibi ticari
    eklentilerin oldugu `kur ve calistir' tarzi bir urun bu. Pakette _resmi
    anlamda_ destek yok (su an bu mesaji okudugunuz listeleri, Suse'nin
    kendi listelerini ve bilumum camia'yi saymazsak :-). 598$, bu ana
    pakete 5 istemci (client) icin 1 yillik bakimin eklendigi (70$ civari
    bir ucretle 5 yila cikartilabiliyor) fiyat oluyor [1].

    MS'in soyle 5 istemcili buna yakin bir urununu asla adil olmayacak bir
    karsilastirma icin ele alacak olursak 1000$ etiketli (US fiyati) 5 CAL
    Windows 2003 Server'i gosterebiliriz (destek sartlarini bilmiyorum) [2].
    Bir an icin bu urunun Desktop kullanicilarini hedefledigini varsayarak
    MS Office vb. kivir ziviri da 1 yillik dogrudan destekle bu 1000$'a
    eklediginizde ulasacaginiz rakamlari siz dusunun artik ;-)

    Suse'nin yaptigi isin `etika'ya konu olabilecegini dusunmuyorum.
    Dupeduz helalinden ticaret yapiyorlar iste. Gerek RedHat gerekse Suse
    bircok acik yazilim projesini fonluyor (GNOME-RedHat , KDE-Suse) ve
    ayrica istihdam ettigi onemli gelisticiler sayesinde baska bir acidan da
    katma deger uretiyorlar (Orn. Hans Reiser-Suse). Suphesiz tenkit
    edilecek taraflari da vardir (YasT orneginde oldugu gibi gelistirdikleri
    bazi ozgun urunleri ozgur yapmamalari mesele). Butunuyle ozgur bir sey
    istiyorsaniz yeni kullanicilarin kalplerine korku salan su Debian'i
    kurun, olsun bitsin. Bu cumleyi gonul rahatligiyla soyleyebiliyorum
    artik, butun kontroller yapildi: (1) linux-baslangic listesinde degilim
    (2) Bu mesaj ingilizce alinti icermiyor :-)

    [1] http://www.suse.com/us/business/products/sld/prices.html

    [2] http://www.microsoft.com/windowsserver2003/howtobuy/licensing/pricing.mspx

    --
    roktas

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin