[linux-sohbet] Re: Kuram1: Linux, sunuculukta hizli, masaustunda yavastir.

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Tue 15 Jul 2003 - 11:02:28 EEST

    On Tue, 2003-07-15 at 10:05, Esref Atak wrote:
    > Merhaba...

    Merhaba,

    > Kuram1; Linux, sunuculukta hizli, masaustunde yavastir!

    Kuram 2 göremedim :)

    > Gerekce olarak sunu soyluyorum; Linux'un masaustunu yazan
    > gelistiriciler, "kalitesiz" ve yavas cizim yaptiriyorlar ekran kartina
    > (yahut X'e) ...

    Özgür yazılımların bir kısmının ekrandaki nesneler için double-buffering
    yapmayıp bu gibi gereksiz işlem yükü oluşturmaları bilinen bir sorundur.
    Linux kullanıyorsanız ve bu durum sizi rahatsız ediyorsa ilgili
    yazılımın hata bildirme aracını (Bugzilla, e-posta listeleri veya varsa
    bir baska araç) kullanarak bu sorunu bildirin.

    Belki bu durum size özel olabilir, veya yakında çıkacak bir sürümde
    düzeltilmiş olabilir.

    Ayrıca XFree86 adındaki grafik altsistemi, muhtemelen yeni bir kullanıcı
    olduğunuz için henüz farketmediğiniz ilginç teknik özelliklere sahiptir,
    bunlar nimet değerinde ve "ticari" masaüstü sistemlerinin birçoğunda
    yok.

    Detay isterseniz bir ara XFree86 hakkında kısa bir özet geçebilirim
    ancak HOWTO yığını içerisinde biraz ararsanız bolca bilgi
    bulabilirsiniz.

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant