[linux-sohbet] Re: United linux

---------

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 20 Apr 2003 - 15:16:55 EEST

    Tamam, bedavalik on planda degil, guvenilirlik ve dagiticidan bagimsiz=20
    olmak on planda. Onu anladim.

    Ama acaba, bunu UnitedLinux kullanarak mi daha iyi yapabilirsiniz, yoksa,=20
    acik kaynak GNU/Linux kullanarak mi, orasi tartisilir...

    Yani, hem guvenilirlikte, hem de, ticari markalardan bagimsiz=20
    (non-vendor-specific) olmakta, GNU/Linux tecih sebebidir.

    Asil kurumsal yapilarin simdilik GNU/Linux'u tercih etmemelerinin sebebi,=20
    gerekli ve yeterli teknik destegi verebilecek kadar iyi, profesyonel=20
    calisan cok az GNU/Linux'cu sirket olmasi.

    Uzun vadede, kendini gelistiren, iyi hizmet verebilen, buyur, gelisir, para=
    =20
    kazanir. Bilisim sektorunde yaratilan katma deger, danismanlik ve teknik=20
    servis hizmetleridir cunku, donanim veya lisans satip tuccarlik yapmak=20
    degil. (Ben henuz bu "uzman" sinifta degilim, daha Linux'u ogreniyorum.)

    Fiyat karsilastirmalarina gelince:

    Birincisi Suse, UnitedLinux uyesidir, ve tam olarak bir GNU/Linux dagitimi=
    =20
    degildir. Ticari olarak RedHat'den ayri tutmak lazim.

    =DDkincisi, RedHat'in, Mandrake'nin vs'nin en pahali kurumsal urun=
     paketleri,=20
    cluster yapilabilen, uzerinde veritabani calistirmaya gore optimize edilmis=
    =20
    ozel urunlerdir. Bunlarin en pahalisi bile, mesela RedHat AS, en iyi teknik=
    =20
    destek pakedi ile, yilda 2500$.

    Simdi, bu "yuksek bir ucret" ya da "ciddi bir para" gibi gelebilir size.=20
    Ama bir de mesela, ayni pazara hitab eden, linux-disi cozumlerin fiyatina=20
    bakin. Mesela MS'un W2K Advanced Server'ini, cluster olmadan tek bir=20
    makinaya kurmak bundan kat kat pahali. SCO'nun UnixWare'inin Cluster,=20
    islemci, kullanici sayisi derken bir Cluster'daki lisans maliyeti,=20
    20,000-30,000$'i buluyor. Simdi sizce 2500$ bunlarla karsilastirinca,=20
    pahali mi?

    Yani, aslini sorarsaniz, ciddi kurumsal kullanici icin de, GNU/Linux daha=20
    uygun cozumdur. Tek eksik, bunun teknik destek sorumlulugunu ustlenecek=20
    uzmanlikta, profesyonel sirketlerin artmasidir.

    O da zamanla olacak...

    Kurumsaniz da, once GNU/Linux alternatifleri denemenizi oneririm...

    Ozer Tayiz.