[linux-sohbet] Re: [linux-baslangic] Chip Ozel Sayısı

---------

From: E. A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Fri 18 Apr 2003 - 08:38:56 EEST

     Merhabalar,

    > 3 tane Linux cd si ve 90 sayfa yazi icin 9,5 milyon pahali diil mi?Linux
    > aozel bir sayinin cikarilmasi icin bu fiyat sart mi?CHIP bundan once -nadir
    > Linux haberleri ve arada sirada (Gelecek Linux ... ) Linux cd leri disinda-
    > Windows un sirlari aciklamakla ilgileniyordu daha cok.Nasil oldu da acik kod
    > dunyasina boyle bir ilgi gosterdiler?Galiba onlarda farkina vardi giderek
    > cogalan Linux kullanicilarinin..Sizce?

     Bir yandan linux corbasinda bir miktar tuzlari olmadigi gibi, -kendilerinin de ne kadar sacma oldugunu bildigi halde- 'windows'unuzu tamir edin', 'microsoft ile bir ruya daha gercek oldu' gibi popülist basliklarla en alt tabaka bilgisayar kullanicilarini yillar boyu sömürmüs bir kitlenin, simdi linux'un genisleyen kitlesine agzinin suyunu akitmasina sinir oluyorum. Bu show tv'nin habercilik anlayisina, pop müzik sektörünün dinamiklerine paralel, ticari ve utanmaz bir bakis acisi gibi geliyor. Utamazca cunku hicbir sekilde 3-5 CD + CHIP 9.5 milyon etmez diye düsünüyorum. Belki bu konuda yaniliyorumdur..

     Bir yandan da iste reklam diye buna derim, ortalikta Linux'u duymamis kimse kalmayacak, büyük bir kitle bu isletim sisteminin farkina varacak diyorum. Bizim de bütün istedigimiz bu degil mi? Türkiye'yi acik kaynak kod ve özgür yazilim ile tanistirip cahillikten kurtarmak icin senlikler seminerler düzenleyen biz degil miyiz? diye düsünüyor ve onlarin -ticari kaygilarla yapmis dahi olsalar- büyük bir misyonu yerine getirdiklerini düsünüyorum.

     Öte yandan bizim koskoca bir dernegimiz var. Böyle isler acaba kendi icimizde organize olamaz mi? Su listede dönen cevaplardan her ay bir degil 5 dergi icerigi cikar sanki.. Hem bir derginin saglayacagi maddi destek de yadsinamaz sanirim. Elbette bunu daha önce düsünenler olmustur, acaba onlari bu fikirden vazgeciren ne oldu?

     Saygilarimla,
     A. Murat EREN
     meren@comu.edu.tr
     http://wolf.comu.edu.tr/~evreniz