[linux-sohbet] Re: [linux-baslangic] Chip Ozel Sayısı

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 18 Apr 2003 - 11:02:02 EEST

    E. A. Murat EREN wrote:

    > Bir yandan linux corbasinda bir miktar tuzlari olmadigi gibi,
    >-kendilerinin de ne kadar sacma oldugunu bildigi halde- 'windows'unuzu
    tamir edin', 'microsoft ile bir ruya daha gercek oldu' gibi popülist
    basliklarla en alt tabaka bilgisayar kullanicilarini yillar boyu
    sömürmüs bir kitlenin, simdi linux'un genisleyen kitlesine agzinin
    suyunu akitmasina sinir oluyorum. Bu show tv'nin habercilik anlayisina,
    pop müzik sektörünün dinamiklerine paralel, ticari ve utanmaz bir bakis
    acisi gibi geliyor. Utamazca cunku hicbir sekilde 3-5 CD + CHIP 9.5
    milyon etmez diye düsünüyorum. Belki bu konuda yaniliyorumdur..

    Acaba Linus ne hissediyordur, IBM'in TV reklamlarını duyduğum zaman bunu
      düşünmüştüm. (bir basket takımında habire basket atan uzun boylu
    yıldız oyuncu için saha kenarında oturanlar, bu işi para için değil,
    oyunu sevdiği için yapıyor yorumunda bulunurlar. Oyuncu linux'dur..)

    Linux'un önünde iki yol var -- birincisi, sanat için sanat diyenlerin
    yolu. Alışageldiğimiz şey bu -- birileri linux'da x,y,z yapmak istiyorum
    deyince "in derine" diyoruz.

    İkincisi, hali hazırda alışagelinen sistem ve yöntemlere çok da uzak
    olmayan bir alternatif olarak düşünülen linux. Bilmemne şirketinin linux
    desteklemesi, hazır kurulmuş linux sunucu satışı, boyalı basında linux
    çıkması vb.

    Bu bir dönüm noktası linux için. Bir şekilde, bu iki farklı kültürü
    bağdaştırabilir ise, ilginç bir şey ortaya çıkacak. İnşallah ikinci
    yönünün oluşması birinci tarafını (ve bence linux'u ilginç bir deney
    yapan ve başarılı olmasını sağlayan tarafını) baltalamaz.

    Linux'un bu ikinci yönüne tepki duymamaya çalışalım -- eğer amaç linux'u
    kitlelere yaymak ise -- bundan genele bir fayda olacağını düşünüyor
    isek, bu ikinci yön oluşacak.

    Bence bu özel sayı iyi bir şey. Bulursam alacağım. RH 9'u indirdim, ama
    olsun.

    Esen kalın,
    Deniz