[linux-sohbet] Re: bir oneri :)

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Mon 16 Sep 2002 - 12:15:15 EEST

M.Gokmen GOKSEL yazmış:

> Her hamallik bir deneyim kazandirir.
> (Yani yine bu benim gorusum :))

Cevap vermeyeyim dedim ama yine dayanamadım...

Akademik eğitim esnasında bizlere öğretilen alışkanlık, bir şey
yapılmadan önce literatür taranması gereği idi. Literatürde geçen
çözümler çıkarılır, bu çözümlerin değerlendirilmesi yapılırdı. Ondan
sonra, alınacak yol çizilirdi. Bu yol, eğer konu tamamen yabancı ise,
deneyim kazanmak için literatürde adı geçen çözümlerin birisini
uygulamaya çalışmakla genelde başlar, mevcut çözümlerin yetersiz kaldığı
noktalardan birisini veya bir çoğunu hedefleyerek orjinal bir
iş/araştırma üretmek şeklinde devam ederdi.

Daha sonra iş hayatında da, yeni karşılaşılan problemler ile ilgili
olarak bu yöntemin birebir kullanıldığını gördüm, kendim de bu şekilde
uyguladım ve uygulattım.

Mevcudun ne olduğunu, nerelerde başarılı, nerelerde başarısız olduğunu
öğrenme gereği duymaksızın yapılacak herhangi bir iş havada kalır. Ben
bunu kibarca söylemeye çalışıyorum, deneyim kazanmaktan tutun,
yaratıcılığa kadar çeşitli mazeretler ileri sürüyorsunuz. Bunların
hiçbirisi literatür tarama gereğini ortadan kaldırmaz.

Akademik formasyonlarımız ve alışkanlıklarımız farklı olsa gerek....

Esen kalın,
Deniz