[linux-sohbet] Frontsite Linux Eğitimleri

From: Fatih Özavcı (fatih.ozavci@frontsite.com.tr)
Date: Tue 10 Sep 2002 - 17:21:34 EEST

 IT sektörünün deneyimli şirketlerinden, profesyonel Linux çözümleri
 sunan Frontsite tarafından kendini geliştirmek isteyen herkese Linux
 Eğitimleri.

 Günümüz IT dünyasının parlayan yıldızı Linux ile tanışmak, bu şekilde
 verimini arttırarak, maliyet etkin çözümler üretmek isteyen kurumlar ve
 kendisini Linux İsletim Sistemi üzerine geliştirmek isteyen kişi sayısı
 her geçen gün artmaktadır. Eğitimlerimiz, artmakta olan bu ihtiyaçları
 karşılamak, bu sayede kişi ve kurumlara artı fayda sağlamak için
 hazırlanmıştır.

 Dört aşamalı olan eğitimlerimiz Basic, Admin I-II-III başlıklarından
 oluşmaktadır. Basic ve Admin I başlıklı eğitimler 23 Eylül 2002
 tarihinde başlayacaktır.

 Her biri 20 ders saatinden oluşmakta olan Basic ve Admin I eğitimleri
 her katılımcıya birer bilgisayar düşecek şekilde 15 kişilik modern
 sınıflarda verilecektir.

 Ekim ayı içerisinde güvenlik ve PHP-MYSQL ile web programlama
 eğitimleri de başlayacaktır.

 Her katılımcıya katılım belgesi verilecektir. Katılım belgesi yanında
 eğitim sonunda yapılacak sınavda başarılı olan kursiyerlere Frontsite
 Almanya' dan sertifika da verilecektir.

 Ayrıca her eğitimde Özgür Yazılım camiasına katkıda bulunmak amacı ile bir öğrenciye ücretsiz eğitim verilecektir.

 Eğitimler konularinda uzman kişiler olan

 Fatih Özavcı fatih.ozavci@frontsite.com.tr

 ve

 Murat Koç murat.koc@frontsite.com.tr

 tarafından verecektir.

  BASIC

     * Linux' a giriş
     * Linux'un yetenekleri
     * Çesitli dağıtımların tanıtımı
     * Linux kurulum
     * Kabuk (bash) ve temel komutlar
     * Dosya işlemleri
     * Process (süreç) yönetimi
     * Dosya sistemleri (ext2, ext3, reiserfs ...)
     * Kullanıcı ekleme, kaldırma
     * Grafik arabirimin ayarlamaları
     * Linux masaüstü kullanımı, yönetimi (KDE, GNOME)
     * Paket yönetimi (rpm, tgz)
     * Medya erişimleri
     * Ağ bağlantısının yapılması (LAN, PPP ...)
     * Yazıcı kurulumu
     * Yeni donanım eklenmesi
     * Temel bilgi güvenliği

    ADMIN I

     * Yönetim temelleri
     * Yönetim araçlarına göz atış
     * Kullanıcı yönetimi
     * Group yönetimi
     * Erişim hakları
     * Disk bölümlemede optimum çözümler
     * Init scriptleri
     * Genel problem çözümü
     * Dosya güvenliği
     * Zamanlanmış görevler (cron)
     * Çekirdeğin derlenmesi ve yama yapılması
     * Ağ servislerine genel bakış
           o Web sunucu
           o Mail sunucu
           o DNS sunucu
           o Ftp sunucu
           o Proxy
           o Dosya ve yazıcı sunucusu
           o Dhcp
           o Firewall

  Eğitim grupları haftaiçi ve haftasonu olmak uzere 2 grup olarak
  planlanmıştır,

  Haftaiçi I : Pazartesi, Salı, Çarsamba, Perşembe, Cuma 9.00 - 13.30
  Haftaiçi II: Pazartesi, Salı, Çarsamba, Perşembe, Cuma 14.00 - 18.30
  Haftaiçi III: Pazartesi, Salı, Çarsamba, Perşembe, Cuma 18.30 - 22.30
  (Programın tamamlanma süresi 1 hafta)

  Haftasonu I : Cumartesi, Pazar 10.00 - 14.30
  Haftasonu II: Cumartesi, Pazar 15.00 - 19.30
 (Programın tamamlanma süresi 2.5 hafta)

 olarak belirlenmiştir.

 Ücretlendirme kişi başı:

 Basic için 300.000.000 TL
 Admin I için 350.000.000 TL
 Basic ve Admin I beraber alındığında ise 550.000.000 TL' dır.

 öğrencilere ise %30 indirim ile

 Basic için 210.000.000 TL
 Admin I için 285.000.000 TL
 Basic ve Admin I beraber alındığında ise 385.000.000 TL' dır.

 Özgür Yazılım camiasına katkıda bulunmak amacı ile her eğitimde 1
 ögrenciye ücretsiz eğitim verilecektir.

 Önkayit ve Ücretsiz eğitim formunu web sayfamızdan

 http://www.frontsite.com.tr

 doldurabilirsiniz.

 Grup indirimleri ve daha detaylı bilgi için:

 egitim@frontsite.com.tr adresine mail atabilir

 veya

 (0212) 356 68 92 no' lu telefondan bilgi alabilirsiniz.

Fatih Ozavci mail: fatih.ozavci@frontsite.com.tr
IT Security Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92
                                    fax: +90 212 356 68 96