[linux-sohbet] Re: soru

From: Onur Yalazı (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Sat 26 Oct 2002 - 21:52:59 EEST

selcuk coskun wrote:

>bende red hat 7.3 var ,red hat 8.0 a terfi etmek yararlimi?
>pIII550 128 mb ram olan makinama yuk olurmu ?
>--=20
> linux www.xyza.cjb.net

Merhaba,

Daha önce PIII450 256 MB Ram üzerinde RedHat 7.2 ve Ximian Desktop
kullanıyordum.
Bu gün PIII1000 512MB Ram bir makineye ve Red Hat 8.0 a geçtim. Sanırım
temel yapılandırması olan gnome2 ile biraz yavaşlama hissedebilirsiniz.
Ancak bir iki oynama ile eski performansınıza ulaşabileceğinizden eminim.

Kurulum sırasında kendimi Findows kuruyormuş gibi hissettim. Hatta
kullanımda bile acaba findows mu diyorum :) Şaka bir yana sanırım RedHat
8.0 ile doğrudan kullanıcı memnuniyetini ve kullanım kolaylığını
hedeflemiş. Başarılı da olunmuş.

Türkçe yerelleştirme açısından hala bazı eksiklikleri var gibi. Örneğin
gedit 2.0.2 ne idiği belirsiz bir font kullanır biçimde. Tüm menüler ve
yazılar (Allahtan yazı yazılan alanda öyle bir sorun yok.) Garip
anlaşılmaz karakterler ile dolu. Bazı menüler de yarı türkçe yarı
ingilizce. Türkçe yazma konusun da grafik ortamda hiç bir sorun
gözükmüyor. Ama konsollar da Türkçe karakterler yerine yine garip
işaretler görülüyor. Farkettiğim bir gariplik ise kullanılan kabuk bash
2.05b.0(1) de yazdığınız her türkçe karakter için komut satırında başta
bulunan sabit yazıdan (prompt) bir karakter silinebiliyor :). Rastgele
bir bug yakaladım sanırım.

Bu Yerelleştirme sorunlarının sebebi Gnome 2 nin halen daha gelişim
aşamasında olması olabilir.

RedHat 8.0 da gördüğüm bir hata da bilgisayarımda bulunan es1371 ses
kartını algılamasına rağmen çekirdek modülünü yüklememesi.

Neyse çenem düştü sanırım. Denemenizi tavsiye ederim.

İyi günler