[linux-sohbet] Re: KDE vs Gnome

From: Alper Oğu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Mon 12 Aug 2002 - 15:19:09 EEST

Merhaba,

09.08.2002, 21:18, Enver ALTIN wrote:
EA> Nautilus codebase, su anda Alexander Larsson <alex@redhat.com>
EA> tarafindan yonetiliyor ve Gnome2 nautilus, liboaf2, libeel2,
EA> libgnomecanvas2, libart_lgpl2 ve libbonobo2 sayesinde %350 kadar
EA> hizlandi ve icerisinden 700 kadar bug temizlendi. GNOME HIG
EA> (GNOME Human Interface Guidelines, Sun Microsystems'in
EA> yardimlariyla hazirlanan bir arabirim oneri bildirisi) 'e uyacak
EA> bicimde basitlestirildi ve GNOME2 core component olarak goze
EA> batiyor.

Enver bey biraz fazla iddiali yazmissiniz. Henüz Gnome2'yi
denemedigimden simdilik bir yorum yapmiyorum. :)

EA> Bu, GNOME2'ye gecmek gerektigi anlamina gelmiyor. Yerinizde
EA> olsam bir sure daha bulasmazdim. Galeon2, evolution2 ve diger
EA> onemli GNOME bilesenlerinin adlarini duymaya basladigimizda son
EA> kullanicilarin GNOME kullanmalari icin dogru zaman olacak.

Evolution kullanmiyordum ama Galeon gercekten cok iyi. Windows'ta da
mozilla+opera kullaniyorum. Galeon'un win sürümü olsa onu
kullanirdim. Sürüm 2'nin ne zaman cikacagina dair sitesinde birsey
gecmiyor.

EA> Ben de GNOME 1.4 kullaniyorum uzun suredir ve nautilus'un yavas
EA> olduguna katiliyorum. Ancak sunu da kabul etmek gerekir ki;

Yavaslikta hadi bir yerde kabul edilir de, birkac kez tamamen
kitlendi ve tüm Gnome'u kitledi. 2 kez masaüstündeki ikonlar uctu.
(.gnome-desktop dizininde duruyorlardi sadece nautilius amca
kitlendigi icin görünmediler, tekrar loginde de görünmediler) :)

EA> Evolution, Galeon, XChat, gtk+licq, multi-gnome-terminal ve XMMS
EA> gibi GNOME yazilimlari cok yetenekli. Nautilus cogunlukla
EA> gerekli degil. Bir terminal islerin coguna yetiyor.

Aslinda cok kötü bir makina yoksa bunlarin KDE icinde calismasi da
sorun olmuyor. Ben Galeon, xmms ve xchat'i hala kullaniyorum.

EA> GNOME Desktop (nautilus, panel) kullanmayabilirsiniz, bir GNOME
EA> Window Manager (Sawfish, Metacity, PWM) kullanmayabilirsiniz,

Gnome altinda nautilius'tan zaten vazgecmistim ama masaüstü ile
entegrasyonunu iptal etme olanagimiz var mi? Bir de sawfish
kullanmayip ne yapabiliriz? Enlightenment? :)

EA> tercih meselesidir. Ancak teknik olarak, sistemde kullandiginiz
EA> tum yazilimlar Gtk+, GNOME, Bonobo, OAF kullaniyorsa (ornegin
EA> evolution ve nautilus), siz buna inat gidip KDE panel ve
EA> konqueror kullaniyorsaniz, tum sistemin performansi ciddi
EA> bicimde duser ve bunun nedeni ortak kullanilan kutuphane

Tabi öyle, zaten acilislari bile merasimle olabiliyor arkadaslarin.
:)

EA> Soru(n?) genel olunca, genel bir cevap verme sansim oldu. Umarim
EA> bazi arkadaslari GNOME development ogrenmeye itmeyi
EA> becerebilmisimdir.

Ama gnome dev. olunca kullanmak icin de illa gnome lazim oluyor.
Kutuphaneler varsa calisir ama zaten genelde insanlar gnome veya
kde'den hiz nedeniyle uzak duruyor degil mi?

görüsürüz

--
 Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr

... Belediye otobusu= pkzip -ex otobus\ontaraf.zip yolcu*.*