[Linux-programlama] Re: php programlamaya giriÅŸ

---------

[Linux-programlama] Re: php programlamaya giriÅŸ

From: H.Ä°brahim YILMAZ <ibrahim.yilmaz_at_karmabilisim.net>
Date: Thu, 26 Mar 2009 13:39:00 +0200

Merhaba,
Tartışma yaratmak niyetinde değilim ancak naçizane deneyimlerimi
paylaşmak istedim. Şimdiye kadar öğrendiğim hiç bir programlama dilinde
bir kitaptan direkt olarak faydalandığımı hatırlamıyorum. Yani bir
tarafta kitap bir tarafta bilgisayar çalışma düzenini oturtamadım. Ancak
buna rağmen elimden geldiğince çalıştığım konu hakkındaki kitapları
aldım. Ne zaman faydalı oldu? Mesela bir fonksiyon konusunda çok kafam
karıştı işte o zaman kitabı açıp oradaki örnekleri inceledim (eğer
ulaşabileceğim internet bağlantısı yoksa). Yine de örnek olarak PHP
verilirse "php.net'ten daha geniş kapsamlı bir kitap var mıdır" diye
düşünmeden edemiyorum. Ayrıca hangi dile özgü kitabı alırsanız alın
mutlaka önsözünde "bu kitapta yer alan konular bu dilin ancak belli bir
seviyeye kadar olan özelliklerini kapsar" mealinde bir şeylerle
karşılaşırsınız. Bunun yerine manualler ile çalışmak her zaman daha
ayrıntılı ve hızlı öğrenme şansı veriyor. Şahsi düşüncem bu kitaplar
alınmalı, yazarlar desteklenmeli ki daha iyi şeyler ortaya çıksın. ALFA
konusunda aynı düşüncede değilim maalesef. İçerik çok geniş kabul
ediyorum ama çeviri yapma isteği çoğu zaman "Türkçeleştirme" derdine
dönüşüyor ki bu da gerçekten bazen komik olabiliyor.
Saygılar.
Cts, 2009-03-21 tarihinde 16:25 +0200 saatinde, BARIS CUHADAR yazdı:
> Haklısın ALFA yayınlarının çeviri kitapları kaliteli ve içi doludur.
> Onlar kaynak olarak alınabilir. Programlama dilinin kuralları
> öğrenildikten sonra www.php.net ile desteklenmeli, www.php.net in Türkçe
> sayfaları da mevcut bildiğim kadarıyla.

Saygılar,
H.Ä°brahim YILMAZ
Karma BiliÅŸim - Ä°nternet & Network Hizmetleri