[Linux-programlama] Re: platform bağımsız gui geliştirmesi

---------

[Linux-programlama] Re: platform bağımsız gui geliştirmesi

From: Okan Akyüz <okanakyuz_at_okanakyuz.com>
Date: Tue, 17 Mar 2009 13:13:09 +0200

C/C++ ile program yazýyorum pythondan anlamam ama WxPy mevcut onunla yapabilirsiniz. Bildiðim kadarý ile cevap vereyim.

*Wxwindows sadece Windows ve Linux platformunda deðil palm için de bir sürüm yapma içerisin uzak bir gelecekte wxjavayý web sayfalarýnda da kullanabiliriz diye umuyorum. Wx sistem tepsisinde simge olusturabilir ve ayný þekilde cercevesiz form oluþturabilir. Ayrýca transparan form ve yamuk yumuk formlar (dikdörtgen olmayanlar) için de bazý özellikleri mevcut.
*wxwidgets altýnda mac veya baþka bir sistem için özel kod yazmanýz gerekmez. Linuxde nasýlsa macde de wxcocoa ile ayný görüntüde çalýsýr. Linux altýnda iki alternatif WxX11 ve WxGtk da ayný þekilde ayný koda benzer sonuç varir (bazýfonksiyonlar birebir görüntü vermeyebilir) Ayrýca platform baðýmsýzlasýrken programýnýz için standart diyologlarý kullanýr.
*Zaten Linux tarafýnda Wxwidgets için demin dediðim iki alternatiften ve osX için olandada cocoadan baþka yok.Ama zaten siz bir daðýtýmcý iseniz adamýn GTK mý X11mi veya Cocoa mý kullandýðý ile ilgilenmezsiniz (daha doðrusu siz wxwidgets kodunuzu yazýn hangi platformda ise ona göre derlenir.) Denecek bir þey de ekstradan yoktur.

WxWidgetsle ilgili tavsiyelerim.
* daha önce mcf kullandýysanýz bir þeyler öðrenmeye kasmazsýnýz. Ama qt deneyiminiz varsa sizi bir miktar zorlar.
* Yazýlýmýnýzý yine wxwidgets ile yazýlmýþ olan code::blocks ile yazarsanýz diðer derlemeler kolay olur yoksa makefilelar ile uðraþmaya dirhem deymez.
* Platform indipendent olsun diye sadece widgets veri tiplerine baðlý kalýn. Diðer tür ve objeler bu sýnýflardan extend olsun.
* _T("") makrosunu bolca kullanýnýn tüm textleriniz uygun olsun (çoklu dil desteði gerekebilir!
* Formlarý yazarak yaratmak yerine wxFormBuilder ile yapýn ama týklayýp da aný sýnýfýn içine fonksiyon yazmayýn. Kafanýz karýsýr.
* Formlarýn alt rengi buton yazý tipleri vs hep defAult olsun (olmasa da olur ama) çünkü kullanýcýlar formlarýn cývcývlý olmasýný sevmez. Diyolog kutulrý ile girdi alýn böylede standart program görüntünüz olur.

Son bir tavsiye
2000 satýrdan daha ufak olacak bir programý wxwidgets ile yazmayýn (fltk ile yazýn geçin) cünkü widget büyükbir fingerprinte sahiptir. 2 satýrlýk bir kod 5-6 mb dosya oluþturabilir. Linux altýnda direkt derlendiði için göze batmaz ama diðer yerler için büyüktür. Programýnýz pure C olmasýn object olmayan bir kod verimli olmuyor. Sýnýflarda da az template kullanýn derlemesi uzun sürüyor yoksa.