[Linux-programlama] platform bağımsız gui geliştirmesi

---------

[Linux-programlama] platform bağımsız gui geliştirmesi

From: Alper KANAT <tunix_at_raptiye.org>
Date: Tue, 17 Mar 2009 03:18:13 +0200

Merhaba,

Aranızda platform bağımsız GUI geliştirmesi yapmış biri var mı acaba?
Tüm platformlarda çalışan bir twitter istemcisi yapmayı planlıyorum
Python kullanarak.. 1-2 konuda danışmak, fikir alışverişi yapmak istiyorum.

* Gördüğüm kadarıyla özellikle wxWindows, Windows, Linux ve Mac OS X'te
destekleniyor, kullanılıyor. wxWindows ile istediğim pozisyonda (sistem
tepsisindeki simgeye basınca çıkacak) çerçevesiz pencere açmak, sistem
tepsisi simgesi yaratmak gibi iÅŸlevleri yerine getirebilir miyim? Tepsi
simgesinde sorun yok gördüğüm kadarıyla?

* Mac OS X için Cocoa kullanmayı planlıyordum ama ObjC bağlarını
kullanmak gerekiyor; bu da sanırım Mac OS X'e özel kod yazmam anlamına
gelecek. Bu yola başvuracaksam Windows ve Linux tarafında GTK, OSX
tarafında Cocoa kullanmayı planlıyordum. Ne dersiniz?

Burada grafik kütüphanelerini tartışmaktansa wxWindows'un neler
yapabildiğini ve daha önce tecrübesi olanların söyleyebilecekleri,
önerebilecekleri şeyleri öğrenmek istiyorum.

İlginiz için teşekkürler..

--
Alper KANAT <alperkanat_at_raptiye.org>