[Linux-programlama] CentOS 5.2 Python Türkçe sorunu

---------

[Linux-programlama] CentOS 5.2 Python Türkçe sorunu

From: Mucibirahman İLBUĞA <mucip.ilbuga_at_gmail.com>
Date: Fri, 13 Mar 2009 17:42:35 +0200

Merhabalar,
Squirrelmail Takvim eklentisi ile oluşturulmuş dosya üzerinde çalışma
yapıyorum. Squirrelmail ile Türkeç fontlarda sorun olmamasına rağmen
Python ile bu dosyayı işlerken (Oluşturulan tarih girdisini zamanı
geldiğinde kullanıcıya posta atıyorum) Türkçe karakterlerde sorun oluyor...

Mesela; "gün" kelimesi encode(utf-8) yaptığımda "gУМn" olarak
görünüyor... Doğrudan yazdırmak istediğimde yine "gУМn" olarak
görünüyor? CentOS ile ilgili bir sorun mu var acaba?

Bir de herhangi bir program tarafından oluşturulmuş (Mesela
squirrelmail) bir metin dosyasının hangi kodlama ile oluşturulduğunu
nasıl anlarım?

--
Kolay gelsin,
Mucip:)