[Linux-programlama] MySQL IF() performans problemi

---------

[Linux-programlama] MySQL IF() performans problemi

From: OKAN <liste_at_ari-tech.com>
Date: Thu, 5 Mar 2009 13:29:16 +0200

Merhabalar, Mysql uzerinde belli alanlar eger istedigim degerde ise once almak icin asagidaki gibi IF deyimli bir sorgu kullanýyorum.

SELECT isim, deger, IF (deger=2, "1", "0") AS siralama FROM tablo ORDER BY
siralama DESC

Yani deger='2' olan satýrlarý baþa alýyorum. Gercek uygulamada bu IF degimlerinden 6 adet kullandým ve istedigim veriye ulaþabiliyorum.

Ancak ne yazýk ki, bu Mysql için çok pahalý bir yontem, Mysql performansý boyle bir sorguda cok kotu bir durum alýyor. (1 sorgu yaklaþýk 1sn suruyor ve mysql anýnda yavaþlýyor)

Amacým, belirledigim 6 alanda eger istedigim kayýtlar varsa onlarý on plana almak. Bunu performans sorununu aþarak nasýl baþarabilirim?

Þimdiden ilgilenen arkadaþlara teþekkür ederim.

OKAN ARI