[Linux-programlama] Re: [Konu Dışı] Bir Telif Hakkı İhlali Daha

---------

[Linux-programlama] Re: [Konu Dışı] Bir Telif Hakkı İhlali Daha

From: Nuri AKMAN <nuriakman_at_gmail.com>
Date: Tue, 27 Jan 2009 15:27:11 +0200

Merhaba Güray Bey,

Kişiler haklı dahi olsalar ortaya koydukları uslup onların haksızmış gibi
görünmelerine sebep olabilir. Bu nedenle, gördüğüm kadarıyla uslup konusunu
size ilk hatırlatan ben olmadığıma göre çevrenizdekiler tarafından takdir
edilmeyen bu yönünüzü iyileştirme adına en azından "...uslub olarak genelde
beğenilen bir insan değilimdir..." ifadesiyle mesajınıza başlamak yerine
"Ama ben burda tepkili bir şekilde cevap yazıyorsam, sizlerde emeğe azcık
saygı gösterip yorumlarda bulununuz." cümlesi çok daha şık olurdu diye
düşünmekteyim.

İlk mesajınızda ifade ettiğiniz "...Verilen hizmetleri konusuna ise hiç
girmiyorum. Bu hizmetten herkes keyif alabilir. Yada hiç kimse memnun
olmayabilir. Bu kişilerin kendi keyfi hallerine özgü bir şeydir..." ifadeniz
yerine, "Bizler en kaliteli ve en hızlı biçimde hizmet vermek için
çalışıyoruz" deseniz, verdiğini hizmette olumsuzluklar dahi olsa sizlerden
hizmet alanlar iyi niyetinizi görür ve ona göre davranırlar. Yukarıda
belirttiğim mesajınızdaki alıntıya baktığımda verdiğiniz hizmet konusundaki
"beğenen alır, beğenmeyen almaz" yaklaşımızını doğru bulmadığımı ayrıca
belirtmek istiyorum.

Bu mesaj listesine gelen mesajlara ne kadar kaliteli (hatta bazı mesajları
ve onlar hakkında yazılan cevapları akademik düzelde bulduğumu bile
söyleyebilirim) cevaplar verildiğini öteden beri takip etmekteyim ve bu
grubun bir üyesi olmaktan onur duyuyorum.

Şimdi, bu girizgahtan sonra konuya gelecek olursak: Mesaj geçmişine
baktığınızda bu mesaj zinciri ile birlikte aslında GNU/GPL lisansı üzerine
odaklanıldığını siz de göreceksiniz. Ancak, mesajda firmanızın adı geçtiği
için de gruptaki diğer arkadaşlar firmanız ile ilgili
düşüncelerini/tespitlerini bizimle paylaştırlar. Bu konu ile ilgili olarak
mesaj geçmişine bakarak şunları görüyorum:

*H.İbrahim Yılmaz:*
...Kendileri, bir süre önce
başlatmış oldukları adhood reklam servisi için kullanmış oldukları
sistemde Wordpress (GPL lisanlı bir yazılımdır) kullandıkları halde
(bkz. http://www.adhood.net/) her ne hikmetse sitelerinin hiçbir yerinde
Wordpress linki geçirmemektedirler....

*Fatih Dirol:*
...Eğer birde bu şirketten hasbelkader bir isim (domain) tescil
ettirdiyseniz bunun asla başka bir registrar'a tranfer edilemeyeceğini
bilmelisiniz...

*Hüseyin Berberoğlu:*
...Turkticaret'i savunma gibi bir niyetim kesinlikle yok. Sadece yanlış
bilip bilmediğimi
merak ettim. TurkTicaret'in uzak durulması gereken bir şirket olduğuna ben
de katılıyorum...

*Timuçin Kızılay:*
...Benim de bu firmayı savunmak gibi bir niyetim yok,
hatta uzak durulması gerektiğini düşünüyorum....

Kullandığınızı düşündüğünüz söz hakkınıza ve bu mesajınıza baktığımda
yukarıdaki hususların cevaplarını göremediğimi belitmek istiyorum. Bence
cevap hakkınız halen devam ediyor.

Selamlar,
Nuri AKMAN