[Linux-programlama] Re: [Konu Dışı] Bir Telif Hakkı İhlali Daha

---------

[Linux-programlama] Re: [Konu Dışı] Bir Telif Hakkı İhlali Daha

From: Domain Admin <okanakyuz_at_okanakyuz.com>
Date: Mon, 26 Jan 2009 12:20:09 +0200

GPL lisanslı bir kodu değiştirebilirsiniz. Lisans kabaca şöyle diyor. Ey
bunu kullana zaat bu programı değiştirirsen ve bu programı da satacaksan ..
madde 1 derleme ile birlikte kaynak kodunu da vereceksin. Madde iki.. her
bir program sayfasına GPL lisansı ile yaptık bunu diye standart yazıdan
koyacaksın.

Bu şu demek. ben wordpress için bir template yapabilirim. ve templatete
wortpress templatesi bu diye yazmayabilirim. Hatta wordpress Open sourcve
olur ama ben templateyi başka ürün olarak lisanslayabilirim.

Değiştirdiğim her kod ilk kodun yazarının veya ilk kodu yazan dernneğin veya
kurumun adını barındırmak zorunda değildir. Bakınız efendim. gcc egcc
çatallanmasına.. vi ile vim sonra emacs ile microemacs ve xmacs. xemacsın
hiç bir satırında ahanda bu program stalmanın kodunu içerir diye yazmaz.