[Linux-programlama] Re: Web sitesi üzerinden sms gönderimi.

---------

[Linux-programlama] Re: Web sitesi üzerinden sms gönderimi.

From: Timuçin Kızılay <tim_at_savaskarsitlari.org>
Date: Mon, 19 Jan 2009 00:58:02 +0200

Recep KIRMIZI wrote:
> Merhabalar.
>
> Çok kullanıcılı, portal yapısında bir site üzerinden kullanıcılara belirli
> etkinlikleri sms yolu ile iletmek istiyorum. Ufak bir araştırma
> sonucunda [1]
> adresine ulaştım. Bu hizmetin fiyatı ise ön ödemeli alım durumunda 1000 sms
> için 100 TL. tutarında.
>
> Aranızda bu tarz bir web uygulaması geliştirmiş olan var mıdır acep? Şayet
> varsa tavsiyelerinize açığım. Tercihen yetenekli bir api.'si ve fiyatı daha
> uygun olan bir hizmet çok güzel olurdu.
>
> [1] http://www.mesajservisi.com/index.asp?menu=apiler

> [...]

Ben bir yazılımın birtakım kayıtlar girildiğinde birilerine sms
göndermesi tarafını web tabanlı olarak yazdım, bunda python, postgresql
ve django framework kullandım. SMS göndermek için Türkcell'
başvurduğumda toplu sms çözümleri sağlayan çözüm ortaklarından biri olan
mesaj160.com a yönlendirdiler, onların web tabanlı apilerini kullanarak
sms gönderiyorum. 1000sms için şu kadar gibi tarifleri de var, aslında
bu tarifeleri turkcell belirliyor, sms göndermek için hesap açma işini
de turkcell hallediyor, yalnızca mesaj160.com un servisini kullanmış
oluyorum. Ben 1000sms çok fazla olduğu için standart bir tarifesini
kullandım, bu bile normal cep telefonundan sms göndermekten oldukça
ucuza geldi. mesaj160.com'un web arabirimi .net ile yazılmış ama oldukça
kolay kullanılan SOAP apisine python soap library kullanarak eriştim.
mesaj160.com'dan teknik bir yetkili bana asp ile yapılmış örnekler
gönderdi ben de onlara bakarak sistemi python ile yazdım oldu.
isterseniz sms gönderen python kodunu size gönderebilirim.

sms göndermek için bir diğer çözüm de sunucuya seri port üzerinden
bağlanan gsm terminali cihazlarından bağlamak. Bu tür bir cihaz
üzerinden sms gönderme denemeleri de yaptım ama hem bu cihazlar çok ucuz
değil hem de bu şekilde sms gönderince herhangi bir cep telefonundan sms
göndermekten tarife olarak farkı olmuyor. Ama sms sayısı çok fazla
değilse bu da bir çözüm.