[Linux-programlama] Re: Dinamik veri depolama ve okuma

---------

[Linux-programlama] Re: Dinamik veri depolama ve okuma

From: Nesimi ACARCA <nesimia.com_at_gmail.com>
Date: Fri, 20 Feb 2009 09:41:55 +0200

formalar
*id | isim | aciklama*
1 | Yazýlým Dili Anketi |

alanlar
*id | fid | isim |veritipi | aciklama*
1 | 1 | Ad Soyad | Metin |
2 | 1 | Cinsiyet | Metin |
3 | 1 | Yaþýnýz | Metin |
4 | 1 | Kullandýðýnýz Diller | Metin |

veriler (satýrlar)
*id | aid | deger*
1 | 1 | deneme deneme
2 | 2 | Erkek
3 | 3 | 16-30
4 | 4 | php, diðerleri
5 | 1 | nesimia
6 | 2 | Erkek
7 | 3 | 22-25
8 | 4 | java, php, diðerleri

fid = form id
aid = alan id

Her form için form tablosunda bir kayýt açarsýnýz. Açýlan formalarýn
alanlarý içinde alanlar tablosunu, bu alanlara veri girmek içinde veriler
tablosunu kullanabilirsiniz.

Mesela, verileri okumak için.
1-Form tablosundan formun adýný ve id nosunu al
2-fid ye göre veri girilecek sütunu olusturup, bu sütuna girilecek verileri
"veriler" tablosunda alýp yukarýdan aþaðý ya doðru gir.
3-alanlar tablosunda ki veriler bitene kadar 2. adýmdan devam et.

(2. ve 3. adýmlarda iç içe döngü olduðunu unutma)

þuan aklýma gelen böyle bisi, umarým yanlýþ anlamamýþýmdýr. :)

Nesimi ACARCA
www.nesimia.com