[Linux-programlama] Re: Dinamik veri depolama ve okuma

---------

[Linux-programlama] Re: Dinamik veri depolama ve okuma

From: ANIL KARADAÄž <anil.karadag_at_gmail.com>
Date: Thu, 19 Feb 2009 19:15:08 +0200

Django'yu biliyor musunuz bilmiyorum ancak son 2 aydır bu güzel framework
ile ugrasiyorum. Bu framework kendine özel bir model api ve database api
içermektedir.

Django'da veri tabanında yer alan bir tablo model api kurallarına uygun bir
sekilde hazırlanan bir class a eşittir.

Ornek

Class student(models.Model):
    first_name= models.CharField(max_lenght=20, null=True)
    last_name= models.CharField(max_lenght=30, null=True)
    note= models.DecimalField(max_digits=5, places=2, default=0)

kod blugunun sql carsiligi:

create table student (first_name varchar(20) default null, last_name
varchar(30) default null, note decimal(5,2) default 0,) dir ve buna ek
olarak otomatik artan bir id kolonu.

Sende formundaki degerlere gore tablosunu bu sekilde uretebilirsin.

http://www.djangoproject.com/
http://docs.djangoproject.com/en/dev/ref/models/instances/?from=olddocs

2009/2/19 Elvin Åžiriyev <elvin_at_siriyev.net>

> * TEKRARDIR
>
> http://spreadsheets.google.com/viewform?key=p2D-4c-fT0DKBPYbyIbZWIA%c3%b6rne%c4%9findeki gibi dinamik olarak oluÅŸturulan formdan gelen verileri
> http://spreadsheets.google.com/ccc?key=p2D-4c-fT0DKBPYbyIbZWIA daki gibi
> sundabilmek için nasıl bir veritabanı yapısı oluşturmalıyım?
>
> Tavsiyelerinizi bekliyorum.
>
> Teşekkürler ...
>

> --
> Elvin Åžiriyev
> http://siriyev.net

Anıl KARADAĞ
Cihan Bilişim A.Ş. - Yazılım Geliştirme Uzmanı
GYTE- Bilgisayar Müh. Yüksek Lisans öğrencisi
http://anilkaradag.info/blog