[Linux-programlama] Open Source kaynakları nasıl kullanmalıyım? (Lisanslar Hakkında)

---------

[Linux-programlama] Open Source kaynakları nasıl kullanmalıyım? (Lisanslar Hakkında)

From: Nuri AKMAN <nuriakman_at_gmail.com>
Date: Wed, 11 Feb 2009 15:27:11 +0200

Merhaba,

Bireysel ve kurumsal yazılım geliştirmelerimde open source ürünleri tercih
ediyorum.
Bu ürünleri zaman zaman uygulamama entegre ediyorum. Ancak, bunu yaparken de
bilinçli yapmak istiyorum.
Biliyorum ki "Bedava" demek, bunları istediğin gibi istediğin şekilde,
istediğin yerde kullanabilirsin anlamına gelmiyor.
Ancak, bu ürünleri lisans çeşitlerine baktığımda karşıma onlarca farklı
lisans tipi çıktı:

http://opensource.org/licenses/alphabetical

Bu lisanslardan sıklıkla kullanılanları için bir karşılaştırma tablosu
arıyorum.
Yani, hangi koşullarla bu şekilde lisanslanmış ürünler kullanılabilir
tablosunu arıyorum (copyright bilgisi kalmalı, ilgili sayfaya link
barındırmalı, kullanımı izne bağlıdır vb).
Türkçe içerik tercih sebebimdir.

Örnekler:
1.) http://www.shafqatahmed.com/2008/10/comparison-of-d.html
2.) http://developer.kde.org/documentation/licensing/licenses_summary.html