[Linux-programlama] Re: PTT'deki Makbuz dökümü

---------

[Linux-programlama] Re: PTT'deki Makbuz dökümü

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Fri, 19 Sep 2008 21:20:09 +0300

On 17 September 2008 Wednesday 00:41:56 Nuri AKMAN wrote:
> Arkadaşlar,
>
> Yazdığım PHP programı ile depo stoğundan çıkan mallara ilişkin bir makbuzu
> yazıcıdan çıkarıyorum. Kullandığım yazıcı Nokta Vuruşlu (Dot Matrix)
> Panasonic KX-P 1150. Bunun için browser içinden window.print() (JavaScript)
> komutunu kullanıyorum. Çıktı süresi, TTF fontlar kullanıldığı için uzun
> zaman alıyor...
>
> Geçtiğimiz gün PTT'de fatura yatırmaya gittiğimde Internet Explorer
> programını kullanarak tahsilat yaptıklarını ve makbuzu da windows'un
> fontlarını kullanmaksızın döktüğüne şaşkınlıkla şahit oldum. Bu, tam benim
> [...]

<link rel=“stylesheet” type=“text/css” media=“print” href=“print.css”>
ve JavaScript'in window.print() metodu ile yapabilirsiniz.

http://bytes.com/forum/thread90869.html
adresinde anlatıldığı şekliyle farklı bir dosyayı yazıcıya gönderirsiniz. Örnekte bir pdf dosyası için anlatılmış, siz pdf yerine txt yapacaksınız.

İşinize yarayabilecek bazı adresler:
http://alistapart.com/stories/goingtoprint/
http://www.javascript-page.com/printpage.html
http://www.tizag.com/javascriptT/javascriptprint.php
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/other1.htm
http://javascript.internet.com/miscellaneous/print-selected-fields-only.html
http://javascript.about.com/od/events/a/print_3.htm
http://forum.weborum.com/index.php?showtopic=2869

PTT'deki o bilgisayarda tanımlı olan yazıcı ayarlarına baktınız mı? Yazıcı biçimlendirme kodlarını görmezden gelecek şekilde (hiçbir özelliği olmayan nokta vuruşlu yazıcı olarak - en eskilerden bir yazıcı seçince sorunsuz "yiyor") ayarlanmıştır büyük ihtimalle (kirli ama problemsiz ve hızlı bir çözüm, insanımız hızlı çözümleri sever, ...).

--
Necmettin Begiter