[Linux-programlama] Re: Git hakkında

---------

[Linux-programlama] Re: Git hakkında

From: Cafer ÅžimÅŸek <cafer.simsek_at_endersys.com.tr>
Date: Wed, 28 May 2008 12:10:01 +0300

"Koray Toksoz" <ktoksoz_at_koraytoksoz.com> writes:

> Merhaba,

Merhaba,

> GIT yanlis hatirlamiyorsam eger, kapali kodlu versiyon kontrol yazilimi
> kullanmaktan bikan (ya da bir sekilde biktirilan) Linus tarafindan
> gelistirilmeye baslandi.

Bitkeeper isimli ticari yazýlým, kernel takýmýna olan sponsorluðunu
çekince ortaya çýkan ihtiyaç üzerine böyle bir yazýlým geliþtirildi.

> [...]
> Ornegin, git clone <git reposunun yolu> seklinde kullanarak yazilimi
> kolaylikla kendi bilgisayariniza alabiliyorsunuz
> Ayrica, dosyalari almadan once sIkIstiriyor ve lokalde tekrar aciyor,
> internet uzerinden kullanildiginda oldukca guzel bir ozellik, intel 3945
> wireless suruculeri ornegin, kernelin tamamini git deposuna koymus, bu
> sIkIstIrma-acma olayi ozellikle bu tur birseyler aliyorsaniz oldukca
> faydali.
> Lokalde branch olusturma ve bu branchi asil depo ile karistirmama gibi bir
> ozelligi oldugunu da okumustum ama hic kullanmadim

Yukarýda bahsettiklerinizin hepsini diðerleri (CVS, SVN) de
saðlýyor. Bu git'i özel kýlan bir þey deðil. Git'in asýl can alýcý
noktasý, çok çok büyük projelerde ve daðýtýk mimarilerde üstün
performans saðlýyor olmasý (bence). Tabi diðer ufak tefek, iþleri
kolaylaþtýran özellikleri de var, onlar da deðerlendirmeye alýnabilir.

Sevgiler.

[...]

--
Cafer Þimþek