[Linux-programlama] Re: tkinter+sqlite+optionmenu nasıl?

---------

[Linux-programlama] Re: tkinter+sqlite+optionmenu nasıl?

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Tue, 27 May 2008 03:16:00 +0300

2008/5/27 H.Ibrahim Yilmaz <ibrahim.yilmaz_at_opengeomap.org>:
> Merhaba aþaðýdaki kodla sadece bir tane veriyi optionmenu içine
> atabiliyorum bu saate kadar denemediðim þey kalmadý. genelde aldýðým
> uyarýlar bunun bir tuple olduðu üzerineydi... anladýðým kadarýyla
> tuple þeklinde elde ettiðim veriyi liste haline çevirmem gerekiyor bir

a = (3,5,7)
b = list(a)
print b
[3,5,7]
Buna "type casting" (deðiþkenin tipini deðiþtirme) (tip kaydýrma da
diyebiliriz) diyorlar.

Sanýrým Python'un resmî öðreticisini tekrardan bir gözden geçirmenizde
var (niyetim hiçbir þekilde böbürlenmek, büyüklenmek ya da aþaðýlamak
deðil, hiçbirimizin anamýzýn karnýndan programcý doðmadýk (birkaçýmýz
hariç), ama buradan bakýnca öyle görünüyor, sanki önce o öðreticiye
bir göz atsanýz kendi iþinizi kolaylaþtýrmýþ olacaksýnýz ;).

> þekilde... tkinter ve sqlite kulanýmý üzerine yok denilecek kadar az

Eðer Ýngilizce'de okuduðunuzu anlayabiliyorsanýz (çat pat deðil ama),
kaynak çok, ama ikisini bir arada arayýnca bulunma ihtimali azalýr
doðal olarak, ikisinin de kendilerinden güçlü alternatifleri olduðu
için baþlarken iyiler ama ilerleyince zayýf-kolay gelebilirler.

> kaynak var acaba tkinter öðrenmeye çabalayarak hata mý yapýyorum? qt
> ve gtk'ya baktýðýmda ise gerçekten gözüm korktu :)

Tkinter zaten öðrenmesi çok zor birþey deðil, GTK+ ve Qt gibi zilyon
tane fonksiyon ve kavram öðrenmek zorunda býrakmaz sizi. Grafik arayüz
kütüphanelerinin en kolaylarýndandýr (kaydýrma çubuðu konusu dýþýnda,
ama o bile diðerlerinden basittir). Eðer ilerisi için GTK+ ve/veya Qt
düþünüyorsanýz, Tkinter iyi bir baþlangýçtýr. GTK+ ve Qt'yi
öðrenmenizi (zaten onlarý öðrenmekten çok ezberleyeceksiniz;)
kolaylaþtýrýr.

> koddan da anlaþýlabileceði gibi yapmam gereken for döngüsüyle güzelce
> görebildiðim ve satýr satýr yazdýrabildiðim row deðiþkenini bir
> þekilde while yordamýyla devamlý kýlarak (row[0] þeklinde mi artýk
> row+1 þeklinde mi) OptionMenu içine atabilmek... (Kabul ediyorum kafam
> çok ama çok karýþýk) Her þeyi listeye sormak istemiyorum ama en son

Listelerin ve kümelerin (tuple) çok basit bir kullanýmý vardýr ve
herhangi bir programlama dilinde "hadi bismillah"tan "iç güveysinden
hallice"ye geçmek için o programlama dilindeki dize/küme mantýðýný iyi
anlamak gerekir.

a = [3,5]
print a[0]
-> 3
print a[1]
-> 5
for sayac in range(len(a):
  print sayac, ":", a[sayac]
->
0 : 3
1 : 5

Dediðim gibi, Python öðreticisi ve kaynaklarý sizin dostunuzdur. Bir
de herhangi bir grafik arayüz kütüphanesinde (aslýnda herhangi bir
kütüphanede) bir iþlemi nasýl yapacaðýnýzdan emin deðilseniz, o
kütüphanenin baþvuru belgelerinde verilen fonksiyonlarý taramak bazý
þeyleri kolayca yapmanýzý saðlayacaktýr. Ömer Fadýl USTA'nýn da
gösterdiði üzere, yapmaya çalýþtýðýnýz þeyi yapan bir fonksiyon olma
ihtimali oldukça yüksektir, büyük ihtimalle birileri sizin þimdi
yapmaya çalýþtýðýnýz þeyi daha önce denemiþ/yapmýþ/baþarmýþtýr;
dolayýsýyla önce kaynak belgeleri gözden geçirmekte fayda var.
Kendimden örnek vereyim, ben þöyle yapýyorum: kullanacaðým kütüphaneyi
kullanmaya baþlamadan önce o kütüphanede sunulan fonksiyonlarý gözden
geçirerek kendime "fonksiyon -> iþ" tablosu hazýrlýyorum, geliþtirme
iþini gerçekten hýzlandýrýyor, programlama kipine geçtiðinizde
(dünyadan soyutlandýðýnýzda, beyniniz tüm deðiþken ve fonksiyonlarý
takip eden ve lâzým gelen fonksiyonlarýn algoritmalarýný kendi kendine
yazmaya baþlayan bir derleyici gibi çalýþmaya baþladýðýnda), iþinizi
bölüp aranmaktansa kafanýzý çevirip o listeye baktýðýnýzda verim çok
artýyor. Ýleriye yönelik olarak aklýnýzda bulunsun.

Necmettin Begiter
Pardus Geliþtiricisi