[Linux-programlama] tkinter+sqlite+optionmenu nasýl?

---------

[Linux-programlama] tkinter+sqlite+optionmenu nasýl?

From: H.Ibrahim Yilmaz <ibrahim.yilmaz_at_opengeomap.org>
Date: Tue, 27 May 2008 02:13:43 +0300

Merhaba aþaðýdaki kodla sadece bir tane veriyi optionmenu içine
atabiliyorum bu saate kadar denemediðim þey kalmadý. genelde aldýðým
uyarýlar bunun bir tuple olduðu üzerineydi... anladýðým kadarýyla
tuple þeklinde elde ettiðim veriyi liste haline çevirmem gerekiyor bir
þekilde... tkinter ve sqlite kulanýmý üzerine yok denilecek kadar az
kaynak var acaba tkinter öðrenmeye çabalayarak hata mý yapýyorum? qt
ve gtk'ya baktýðýmda ise gerçekten gözüm korktu :)

koddan da anlaþýlabileceði gibi yapmam gereken for döngüsüyle güzelce
görebildiðim ve satýr satýr yazdýrabildiðim row deðiþkenini bir
þekilde while yordamýyla devamlý kýlarak (row[0] þeklinde mi artýk
row+1 þeklinde mi) OptionMenu içine atabilmek... (Kabul ediyorum kafam
çok ama çok karýþýk) Her þeyi listeye sormak istemiyorum ama en son
çare olarak gelip buraya sorumu soruyorum þimdiden teþekkürler...

Not: biraz daha üzerine gidince daha önceki sorumdaki sorunlarý daha
farklý çözebildiðimi gördüm. Yavaþ ama emin adýmlar :)) Ekte eski
sorumun len() kullanýlarak daha rahatça kontrol edilmiþ hali var
birilerinin iþine yarar belki :)

#!/usr/bin/python
#-*-coding=utf-8-*-
from Tkinter import *
from tkMessageBox import *
import sqlite3

connection=sqlite3.connect('datasapiens.db')
cursor = connection.cursor()
cursor.execute('SELECT area FROM areas ORDER BY area DESC')
bul= cursor.fetchall()
for row in bul:
  print row
sayitoplam=len(bul)
print sayitoplam
root = Tk()
degisken = StringVar()
opt1 = OptionMenu(root, degisken, (row))

opt1.pack(fill=X)

degisken.set('Bir Alan Seçiniz')

def state():
  print degisken.get()

Button(root, command=state, text='state').pack()

root.mainloop()