[Linux-programlama] Re: Python ile çok dilli programlar geliştirmek?

---------

[Linux-programlama] Re: Python ile çok dilli programlar geliştirmek?

From: Ahmet Emre Aladağ <aladagemre_at_gmail.com>
Date: Fri, 23 May 2008 20:37:01 +0300

Merhaba,

Daha önce şahsen hiç kullanmadım ama bildiğim kadarıyla Python'da ve diğer
dillerde de gettext denilen bir modül kullanılmakta. Bu modül sayesinde

print "Save" yerine
print _("Save")

yazıyoruz ve bir araç ile kod içerisindeki tüm bu _("...") şeklindeki
metinleri pot dosyası haline getiriyoruz. Sonra bunun kopyalarını alıp:
turkish.po german.po vs. bunların içini çevirilerle dolduruyoruz. Bunları da
msgfmt komuduyla mo dosyası haline getirip sistem dil dosyalarının bulunduğu
bir dizine atıyoruz.

Birebir python örneği olan bir site şu anda bulamadım ama ilk gözüme çarpan
sayfalar:
http://docs.python.org/lib/node731.html
http://oriya.sarovar.org/docs/gettext/
http://www.gnu.org/software/gettext/manual/gettext.html

Eğer güzel bir örnek içeren bir site bilen varsa, daha detaylı bir cevap
verebilirlerse ben de minnettar olurum =)

İyi Çalışmalar...

23 Mayıs 2008 Cuma 19:36 tarihinde H.Ibrahim Yilmaz <
ibrahim.yilmaz_at_opengeomap.org> yazmış: