[Linux-programlama] Re: Python SQLite ve PDA?

---------

[Linux-programlama] Re: Python SQLite ve PDA?

From: Yuce Tekol <yucetekol_at_gmail.com>
Date: Sun, 11 May 2008 07:42:58 +0300

> Ancak bu noktada iki sorunum var: Bu sayfadaki kodlarý denemek için pisi'den
> pysqlite paketini kurmam gerekti... PytonCe 2.5 kurduðumda telefona ayrýca
> SQLite kurmama gerek kalmayacak mý? Üzerinde hazýr mý gelecek?

SQLite Python 2.5 'in standart kitapliginda oldugu icin ayrica
kurmaniza gerek yok. Pardus 'un Python surumu 2.4 oldugu icin SQLite
'i ayrica kurmaniz gerekiyor.

sqlite3 modulunun kullanimi Python 2.5 dokumanlarinda mevcut.

> Bir de YAzdýðým kodlarý bir simülatör'de deneme imkaným var mý? Israrla
> Pardus'da tüm sorunlarý çözmeye çalýþyorum ama Telefon-Pardus arasýnda
> iletiþimi nasýl saðlayacaðým veya Pardus'dan Telefonu kontrol edebilirmiyim
> giib sorular hala karanlýk!!!

Linux icin Pocket PC simulatoru oldugunu zannetmiyorum (yanlis
hatirlamiyorsam qemu ARM islemcilerini simule edebiliyor ama Pocket PC
'ler icin kullanilip kullanilmadigini bilmiyorum); yazdiginiz programi
direkt Pocket PC 'ye aktarmak istiyorsaniz opensync 'i bir arastirin,
yada programi bir SD kartla Pocket PC 'nize tasiyabilirsiniz. Bildigim
kadariyla Linux 'tan Pocket PC 'yi kontrol etmenizi saglayacak bir
yazilim yok.

Pocket PC 'nize Familiar Linux 'u kurmayi denediniz mi? Eger butun
programlama icin ozgur yazilim kullanmak istiyorsaniz bir gozatin
derim; Windows Mobile icin (ciddi) olarak program gelistirmek
istiyorsaniz, ne yazikki Microsoft 'un isletim sistemi ve programlama
araclarina mahkumsunuz (Java 'nin bile Pocket PC uzerinde calisan
guncel, resmi bir surumu yok).

Kolay gelsin,

Yuce Tekol